کد خبر: ۱۱۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور خبر داد

اجرای طرح فقرزدایی اجتماع محور در محلات آسیب‌پذیر/ارجاع معتادان کم‌درآمد به مراکزسرپایی به دلیل نقص بیمه درمان

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور از اجرای طرح فقرزدایی اجتماع ‌محور در محلات آسیب پذیر و مناطق محروم خبر داد.
اجرای طرح فقرزدایی اجتماع محور در محلات آسیب‌پذیر/ارجاع معتادان کم‌درآمد به مراکزسرپایی به دلیل نقص بیمه درمان

به گزارش شیرازه،فرید براتی‌سده در نشست ارزیابی و آسیب‌شناسی کاهش آسیب با بیان اینکه در جهت ارتقاء برنامه‌های کاهش آسیب باید فرآیندهای اجرای کاهش آسیب‌ها تغییر کند، گفت: برای کاهش هزینه‌ها خدمات کاهش آسیب را باید پرشتاب کنیم.

وی ادامه داد: عدم افزایش تعرفه‌ها و افزایش هزینه‌ها در کاهش آسیب به کیفیت و کمیت برنامه‌های کاهش آسیب صدمه می‌زند.

براتی افزود: مشترک بودن جامعه هدف  در طرح ماده 16 مبارزه با مصرف موادمخدر و مراکز DIC و ارجاع بیماران کم‌درآمد به مراکز به علت نقص اجرای بیمه درمان معتادان از چالش‌های حوزه کاهش آسیب است.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور افزود:باید با اجرای اقداماتی قبل از اجرای ماده 16 و پس از ترخیص از ماده 16 خدمات سازمان‌یافته‌ای عرضه کنیم تا ورودی مراکز فوق کم شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون در کشور 250 پایگاه خدمات اجتماعی و 350 پایگاه سلامت روان در محلات آسیب پذیر و مناطق حاشیه ای شهرها فعال هستند.

براتی سده گفت: درصورتی که در محلات آسیب پذیر و حاشیه ای شهرها، افرادی نیازمند خدمات مشاوره تخصصی حوزه اختلالات روانشاختی باشند، توسط بهزیستی به مراکز تحت پوشش معرفی می شوند.

وی اجرای طرح فقرزدایی اجتماع محور را از دیگر طرح های سازمان بهزیستی کشور در محلات آسیب پذیر و مناطق محروم اعلام کرد و گفت: در این طرح با همکاری آموزش فنی و حرفه ای، مهارت های شغلی به افراد داده می شود تا با دیگر حمایت ها از جمله پرداخت تسهیلات، زمینه اشتغال آنان بویژه زنان سرپرست خانوار فراهم شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان