کد خبر: ۱۱۸۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
استاندار فارس:

تمرکز بر مبارزه اجتماعی با مواد مخدر نباید ما را از وظایف حاکمیتی غافل کند

استاندار فارس در همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در شیراز گفت: توجه به آموزش و پرورش در موضوع مقابله و پیشگیری از اعتیاد باید در اولویت باشد و در این راستا هم نگاه تخصصی به سمن ها لازم است و هم حاکمیت باید حمایت ویژه داشته باشد
به گزارش شیرازه، اسماعیل تباداربا تاکید بر اینکه اعتیاد مولد بسیاری از آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: وقتی امری مخاطرات زیادی را برای جامعه فراهم کند پرداختن به آن مهم است. موضوع مواد مخدر نگرانی های فراوانی ایجاد کرده است و اعتماد به نفس را کم و بی اعتمادی را گسترش داده و ناهنجاری ها را افزایش داده است. همچنین در کنار این آفت بزرگ تجارت با عظمتی وجود دارد و کسانیکه در این موضوع مشارکت دارند وسود می برند از آن دست برنخواهند داشت به طوری که دنیا در مقابل آنها اعلام ناتوانی کرده است.

تبادار خاطرنشان کرد : باید به دنبال مباحثی باشیم که این معضل و پیامدهای آن را در جامعه کاهش دهد وی هشدار داداجتماعی کردن مبارزه و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم هست اما تمرکز بر این موضوع مهم نباید ما را از وظایف حاکمیتی غافل کند . نظام حاکمیتی باید با قدرت در کنار سمن ها باشد و انتظار دارم در این خصوص برنامه ویژه وجود داشته باشد.

استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم توجه به آموزش و پرورش به خصوص در استان فارس که شاهد آلودگی بالایی هستیم ابراز داشت: باید حتما یک پایش اتفاق بیفتد تا برنامه مدون به طور کامل اجرایی شود.

وی یادآور شد: نگاه به سمن ها باید تخصصی باشد و بدانیم کدام کارگروه مشخصا چه موضوعی را پیگیری می کنند.متولیان امر در این حوزه بایدعملکردشان شفاف باشد.

تبادار این نوع همایش ها را جزو برنامه های راهبردی برشمرد و گفت این برنامه های راهبردی باید خروجی داشته باشد و خروجی آن در پهنه اجتماع اجرایی و کاربردی شود وی با بیان اینکه همه می دانیم بسیاری از معضلات اجتماعی مانند افزایش آمار طلاق یا جرایم مختلف ریشه در اعتیاد دارد، ابراز داشت انتظار داشتم متخصصین و محققین مرتبط در این جلسات شرکت کنند و برای کاهش این معضلات راهکار ارائه دهند


برچسب ها: تبادار ، استاندار ، فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶
0
به عنوان یک فعال اجتماعی خدمتتان عرض میکنم که ایشان هیچ آشنایی و اهتمامی جهت حل مسائل اجتماعی ندارند و فقط متاسفانه به دنبال پروژه های عمرانی و چشمگیر هستند.