کد خبر: ۱۱۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۶

بهبود نرخ بیکاری استان فارس در کشور/ رتبه 13 در نرخ بیکاری

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: استان فارس از نظر نرخ بیکاری نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد و از رتبه ۲۸ کشوری در سال ۹۱ به رتبه ۱۳ در پایان سال ۹۵ رسیده است.

به گزارش شیرازه، سهراب مختاری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کازرون در این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» اظهار داشت: استان فارس از نظر نرخ بیکاری نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد و از رتبه ۲۸ کشوری در سال ۹۱ به رتبه ۱۳ در پایان سال ۹۵ رسیده است. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه بر اساس آخرین پایش اتاق ایران در حوزه کسب و کار در سال ۹۵ رتبه چهارم، در بهار ۹۶ رتبه اول و در تابستان ۹۶ رتبه دوم در کشور را داشتیم گفت: کارگروه اشتغال و اقتصادمقاومتی استان در قالب ۱۵ برنامه، توسعه کسب و کار و اشتغال را دنبال می‌کند. 

وی افزود: استاندار فارس دستوری مبنی بر تهیه سند تولید اشتغال پایدار برای همه شهرستان‌ها صادر و به فرماندارها ابلاغ شده است. 

مختاری با ابراز امیدواری از بهتر شدن وضعیت اشتغال استان گفت: با اجرایی شدن طرح‌ها در سطح شهرستان، انتظارات از هر دستگاه اجرایی بررسی می­‌شود. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه کازرون با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر حدود ۹۲ هزار نفر جمعیت فعال دارد که از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر بیکار هستند، گفت: اگر بخواهیم خدمتی برای مردم انجام دهیم باید فضای توسعه کسب و کار و خود اشتغالی را افزایش و انحصار را برداریم. 

مختاری با بیان اینکه ایجاد اشتغال از وظایف حاکمیت است، افزود: برای ایجاد اشتغال عزم ملی در کنار همکاری مردم و مسوولان را می‌طلبد. 

وی گفت: اعتبارات استان در حوزه اشتغال فراگیر مبلغی بالغ بر یک هزار و ۳۲ میلیارد تومان است که 400 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستای به استان فارس تعلق گرفته و شهرستان کازرون حدود ۹۰ میلیارد تومان از این اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان