کد خبر: ۱۱۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۶
واکنش فرماندار ممسنی به وضعیت خیابان های شهر؛

از ترافیک در شهر نورآباد تا تصمیمات سلیقه ای

متاسفانه شهر نورآباد با زیر ساخت های موجود گنجایش و ظرفیت این همه خودرو را ندارد.

به گزارش شیرازه، ، متاسفانه معضل ترافیک در خیابانهای شهر ‌روز به روز افزایش می‌یابد و در صورتی که در این زمینه اقدامات لازم و عملیاتی انجام نمی شود و این مشکل بیش از گذشته شدت می‌گیرد. ازدحام خودرو در خیابانها و پارک غیرقانونی خودروها سبب ترافیک سنگین در سطح شهر شده ‌و در این راستا ضروری است تا راهنمایی و رانندگی با هماهنگی شهرداری برای حل مشکل ترافیک و نارضایتی‌های عمومی از این امر در سطح شهر نورآباد اقدام کنند.

ساماندهی ایستگاههای تاکسی و خودروهای مسافربری روستایی و ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین مردم باید اقدامات لازم و اساسی انجام شده و متولیان این امر در سطح شهرستان تمهیدات لازم در این حوزه را به کار بگیرند.

 اما باید این طرح ها و برنامه ها کارشناسانه باشد طرح ترافیک قصه ای به درازای 150 سال دارد.جالب است بدانید که طرح ترافیک در ابتدا برای رفت و آمد چهارپایان از جمله خر و قاطر اجرایی شد. البته درآن دوران هم خبری از برگ جریمه و دوربین‌های کنترل نامحسوس نبود.  داستان این طرح نخستین بار در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار با منع ورود چهارپایان باربر به محوطه میدان ارگ به اجرا درآمد. و تا به امروز با طرح های جدید و مدرن به دنبال کنترل ترافیک هستند.

اما می بینیم با وجود این همه قدمت ، تجهیزات و علوم  هنوز در کنترل عبور مرور در سطح کشور و در بسیاری از استان ها و شهر ها با مشکل ترافیک روبرو هستیم و شهر نورآباد نیز از این قضیه جدا نیست.

رحمت اله فرامرزی سرپرست فرمانداری ممسنی نیز معتقد است: آنچه امروز بیش از همه باید در مدیریت شهری رعایت شود، توجه به تصمیات بر مبنای کارشناسی و اصول فنی است.

فرامرزی ادامه داد: تصمیمات در این حوزه باید توجیه پذیر و قابل دفاع باشد چرا که تصمیمات خلق الساعه و سلیقه ای زیان بار است.

سرپرست فرمانداری ممسنی اظهار داشت: در اتخاذ تصمیمات نیاز به دقت نظر و رعایت همه جانبه است، هم رضایت مندی مردم و هم رعایت اصول فنی در این حوزه الزامی است.

وی عنوان کرد: اگر تصمیمات و برنامه ها مبنای کارشناسی داشته باشند و مصالح عمومی در آن دیده شود مورد استقبال اکثریت قرار میگیرد و بدون شک اتخاذ تصمیمات ممکن است نارضایتی هایی را نیز در پی داشته باشد ولی مهم ماهیت صحیح تصمیم ها و رضایت حداکثری هست.

فرامرزی با اشاره به وجود قاطعیت در تصمیمات صحیح ادامه داد: مطمئنا نداشتن تردید و قاطعیت در اجرای تصمیمات عقلایی به نفع مدم و سیستم اداری است و پشتانه و ضمانتی برای اجرا میباشد.

فرامرزی با اشاره به وضعیت ترافیکی شهر و و میزان گنجایش ترافیکی ممسنی اظهار داشت: متاسفانه شهر نورآباد با زیر ساخت های موجود گنجایش و ظرفیت این همه خودرو را ندارد و شورای ترافیک باید با دقت و کارشناسی با ارائه طرح های مناسب در جهت روانسازی ترافیک اقدام کند.

منبع: نورآنلاین

پایان گزارش /

نظرات بینندگان