کد خبر: ۱۱۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۶
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص):

باید در میان مردم عزت و در مقابل دشمنان اقتدار داشته باشیم

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: ما در بسیج و سپاه باید بین مردم عزت داشته باشیم اقتدار مال برخورد با دشمنان است.
باید در میان مردم عزت و در مقابل دشمنان اقتدار داشته باشیم

به گزارش شیرازه،سردار محمد یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله صبح امروز در سازمان قضایی نیروهای مسلح و در همایش «بسیج، اقتدار، قانون‌مداری و رعایت حقوق شهروندی» با اعلام این مطلب گفت: اساسا نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اینکه زمینه ساز یک حکومتی باشد بر سر کار امده تا زمینه ساز حکومت عدل اللهی و ظهور منجی عالم باشد. همه تلاشمان باید فراهم کردن ان مقدمه باشد وگرنه کارکردی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: این زمینه برای تعالی انسانهاست و این انسانها همان افرادی هستند که ما ادعا میکنیم خادم آنها هستیم و خادم بودن هم شرایطی دارد نمی شود خادم بود اما هر کاری دلمان خواست انجام دهیم. تاکید می‌کنیم فقط خادم بچه بسیجی ها نیستیم بلکه خادم همه مردم ایران هستیم و هر کسی در جغرافیای ایران زندگی می‌کند ما افتخار میکنیم به او خدمت کنیم.

سردار یزدی گفت: تلاش ما این است که حکومتمان حکومتی در راستای حکومت حضرت علی باشد همانطور که ایشان در برابر کشیده شدن خلخال از پای زنی حساس بودند و گفتند اگر کسی از این موضوع بمیرد نباید سرزنش شود.

وی ادامه داد: اقدامات امروز ما به چند موضوع معطوف است و اگر کاری در بسیج و سپاه می‌کنیم به چند مطلب دقت می‌کنیم که این موضوعات برای ما مقدس است. این را بدانید اگر من امروز اشتباهی کنم حتما آن را به پای اسلام می‌گذارند و دوم اینکه این اقدام اشتباه من در روند انقلاب تاثیر میگذارد از سوی دیگر رهبری ما هم مورد سوال قرار می‌گیرد. تازه به ما می‌گویند اینها بودند که ادعای رهرویی شهدا را داشتند و اینها بودند که میگفتند شجره طیبه بسیج را الگو دارند.

سردار یزدی گفت: پس یک کار اشتباه ما به پنج جنبه ضربه میزند یعنی به اسلام به نظام به رهبری به شهدا و به خود بسیج.

فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: من به آقای هاشمی گفتم اگر هر کسی در نظام مقدس خطایی میکرد و همان زمان که خطا کرده بود به همان اندازه خطایش با او برخورد میکردیم امروز به اینجا نمی‌رسیدیم و این را امروز هم مورد تاکید دارم. برای مثال نمره شما به من یزدی پانزده است حالا اگر امروز خطایی از من سر زد اگر شما نمره من را به چهارده تقلیل دادید مردم به ما اعتماد میکنند ولی اگر شما به واسطه پیشینه من ان یک نمره را کم نکردید مردم دیگر به ما اعتماد نمیکنند.

یزدی ادامه داد: بپذیریم که باید با ما به اندازه تخلف و جرمی که انجام دادیم برخورد شود و اگر نشد اشتباه رخ داده است.

وی افزود: اگر امروز یک همکار بسیجی یا سپاهی ما تخلفی مرتکب شود حتما با او برخورد میکنیم و اگر خدای نکرده جرمی مرتکب شود که قطعا ما اول از همه مدعی او خواهیم بود تا با او برخورد قانونی شود.

سردار یزدی گفت: باید به موضوع آموزش هم توجه ویژه داشته باشیم و حتی جزیی ترین موضوعات رو هم باید رعایت کنیم حتی آنقدر جزیی که  چگونه باید به یک بچه داخل خودرو نگاه کنیم.

یزدی گفت: بسیج اصلا مسئولیتش این نیست که یک خودرویی که داخلش یک شیشه مشروب بود را نگهدارد؛ این اصلا به ما ربطی ندارد. چرا اگر آن ماشین توزیع کننده مشروب بود باید برخورد شود اما اصلا اینها به این کوچکی به ما ربطی ندارد چرا باید شیشه مشروب را بگیریم و بریزیم داخل جوی و به مرد جوان بگوییم برو! ما اصلا به اینها ورود نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بسیج و سپاه باید بین مردم عزت داشته باشیم. اقتدار مال برخورد با دشمنان است ما قرار نیست بین مردم اقتدار داشته باشیم باید بین مردم عزت داشته باشیم اگر عزت داشته باشیم موفق خواهیم بود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله افزود: امروز ما در جامعه به دنبال این هستیم که با رعایت حقوق شهروندی عزت خودمان را در جامعه افزایش دهیم. قطعا هم نمی گذاریم خلاف قانونی رخ دهد. البته این را هم یادتان باشد که ما در مدیریت جهادی نیازی به قانون نداریم. البته تمام توانمان را به کار می‌گیریم که خلاف قانون انجام ندهیم.

سردار یزدی گفت: در مدیریت جهادی دنبال این نبودیم که کسی برای ما قانونی وضع کند اما حتما حواسمان بوده است که اختلاف قانونی رخ ندهد. حتی وقتی رفتیم در مناطق زلزله زده هم تلاش کردیم در هنگام ساخت خانه حدود منازل رعایت شود.

وی ادامه داد یک مقداری هم ما از سازمان قضایی نیروهای مسلح گلایه داریم. گاهی شما در رسیدگی به پرونده ها شرایط فرد را هم لحاظ نمی‌کنید. برای مثال در ایست بازرسی یک خودرو به افراد برخورد کرده و در حال فرار بوده و ما مجبور شدیم تیراندازی کنیم حالا بعد از دستگیری این افراد مشخص شده اینها فقط چند جوان مست بوده اند اما مگر ما قبل از تیراندازی می‌توانستیم از اینها تست بگیریم؟ اگر داخل این ماشین فراری یک انبار مهمات بود چه میکردیم؟

سردار یزدی گفت بچه های ما دنبال خودنمایی نیستند مثالش هم پرونده هایی است که بدون تشکیل آن ما از افرادی که بلایی سر ما آوردند گذشت کرده ایم زیرا نخواسته ایم برای دستگاه قضایی پرونده زیاد کنیم.

فرمانده سپاه تهران افزود: من به شما قول می‌دهم هر ماه تعداد پرونده های سپاه و بسیج کم تر شود.

وی گفت: ما خواهشمان از شما برادران سازمان قضایی این است که آنجایی که بچه های ما دارند از سر اخلاص کارشان را انجام میدهند و بی مزد و منت دارند کارشان را انجام میدهند شما هم کمی کمکشان کنید.

سردار یزدی ادامه داد: ما و بچه هایمان را در بسیج و سپاه درک کنید می دانیم باید چارچوب قانونی را رعایت کنید اما نیت فرزندان تان در بسیج و سپاه را هم لحاظ کنید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان