کد خبر: ۱۱۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

آغازخواب زمستانی صنعت گردشگری درنگین زاگرس

باشروع فصل سرما در سرزمین نگین زاگرس، خواب زمستانی صنعت گردشگری در سپیدان آغاز می شود ودرچنین شرایطی، جذب گردشگر دراین ایام باتوجه به نبود زیرساختهای لازم کمرنگ وکمرنگ تر می شود.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان با داشتن جاذبه های بکر و طبیعی یکی از شهرستان های گردشگری در جنوب کشور است ولی تاکنون اقداماتی در این خصوص در این شهرستان صورت نگرفته است.

سپیدان با دارا بودن طبیعت چهار فصل، تنوع آب و هوایی، مکان های مذهبی، جاذبه های طبیعی، فرهنگ، هنر، صنایعی دستی، روستاهای بکر و بسیاری موارد دیگر که تک تک آنها در صورت شناساندن می تواند برای هر گردشگری وسوسه انگیز باشد.

یکی از شهرستان های گردشگری در جنوب کشور است که تاکنون مسئولان ارشد استانی وشهرستانی برنامه  ای خاص برای استفاده از این ظرفیت های منحصر بفرد این قطعه از بهشت نداشته اند.

زیرساخت‌هایی مانند راه، آب، برق و دارا بودن فرهنگ حضور گردشگر از شرایطی است که می‌تواند در توسعه بخش گردشگری موثر باشد.هنوز بسیاری از راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری شهرستان مناسب نیست و رسیدگی و توجه به این بخش می‌تواند گردشگری شهرستان را متحول کند.

در سال‌هایی که توسعه گردشگری با سرعت هر چه تمام‌تر در سایر شهرستانها و استان های کشور صورت می‌گیرد، پذیرایی از گردشگران با امکانات و خدمات چندسال گذشته در شان این شهرستان نیست.

اندک بودن امکانلات در سپیدان با وجود حضور گردشگران در این بخش یک نقص برای شهرستان به شمار می‌رود چرا که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی ، ورود گردشگران تاکنون تاثیری در اقتصاد سپیدان نداشته است و کمبود امکانات در آینده نزدیک سبب فرار گردشگران از این منطقه می‌شود.

چند سالی است که مسئولین استانی و متولیان امر، توسعه شهرستان سپیدان را متکی بر گذر از مسیر گردشگری عنوان می کنند و این درحالی است که در طول این چند سال ، چشم اندازترسیم شده هنوزمحقق نشده است.

سپیدان یا همان نگین زاگرس به عنوان منطقه ای کوهستانی ، با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی، می تواند جایگاه ویژه ای درگردشگری و به ویژه گردشگری زمستانی دارا باشد، اما متأسفانه این ظرفیت در سایه بی مهری متولیان امرمغفول مانده است.

از دیگر سوی، درحال حاضر،گردشگری زمستانی یکی از اشکال فصلی جهانگردی به شمارمی آید که می توان با بهره گیری ازآن در افزایش شمار گردشگران داخلی و خارجی موفق عمل کرد.

 امروزه ورزش‌های زمستانی بهانه‌ای مناسب برای رونق گردشگری در فصول سرد سال است؛ اگرچه تفریحات زمستانی از هزینه بالایی برخوردار است ، اما باید شرایطی فراهم شود تا جذابیت های گردشگری شهرستان وتخفیف های ایجاد شده به خودی خود موجب جذب گردشگر شود .

 گردشگری در دنیای کنونی به عنوان یک صنعت مطرح است که البته متاسفانه به نظر می رسد سهم نگین زیبای زاگرس در بهره مندی ازاین صنعت پردرآمد ناچیز می باشد! متولیان امر باید بدانند و آگاه باشند که رونق گردشگری و خروج آن از حالت فصلی، رونق کسب و کارو شرایط اقتصادی شهرستان سپیدان را موجب می شود و البته این امر به برنامه های شعارگونه وبخشنامه ای امکان پذیر نیست و نیازمند است با ایده پردازی،جلب مشارکت بخش خصوصی وخروج از دستورالعمل های رفع تکلیفی این صنعت در شهرستان چهارفصل سپیدان شکوفا شود.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، گردشگری
نظرات بینندگان