کد خبر: ۱۱۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

وزارت خارجه آمریکا: ترامپ احتمالا روز جمعه درباره برجام تصمیم‌گیری خواهد کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور احتمالا روز جمعه درباره تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تصمیم‌گیری می‌کند.
به گزارش شیرازه،خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، روز جمعه درباره تایید کردن یا نکردن پایبندی ایران به موافقتنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تصمیم‌گیری کند.

استیو گلدستین، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در کنفرانسی خبری گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم ترامپ تا روز جمعه در این خصوص تصمیم‌گیری کند. در حال حاضر گفتگو‌هایی در این خصوص جریان دارد.»

دونالد ترامپ قصد دارد در آستانه تصمیم‌گیری درباره تایید کردن یا نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه، و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در کاخ سفید درباره این موضوع گفتگو کند.
­

کیتی کلی، فعال صلح آمریکایی، در گفتگو با رادیو اسپوتنیک گفت: خودداری ترامپ از تایید پایبندی ایران به موافقتنامه هسته‌ای باعث خواهد شد دیگر کشور‌ها درباره روابط خودشان با آمریکا تجدید نظر کنند.

او افزود اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران باعث خواهد شد کشور‌های دیگر به این نتیجه برسند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

کلی تصریح کرد: آمریکا چشم خود را به روی اسرائیل و تلاش آن برای توسعه تسلیحات هسته‌ای خود بسته و اکنون که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به موافقتنامه هسته‌ای تایید کرده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، به آن بی‌توجه است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد کشور‌های دیگر تسلیم قلدرمآبی آمریکا نشوند.

نظرات بینندگان