کد خبر: ۱۱۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

سیلاب در جنوب کالیفرنیا 13 کشته برجا گذاشت+تصاویر

باران‌های سهمگین و به دنبال آن به راه افتادن سیلاب‌های شدید در جنوب کالیفرنیا به کشته شدن دستکم 13 نفر و تخریب خانه‌های زیادی منجر شد.

به گزارش شیرازه، بارندگی شدید موجب سرازیر شدن آب رودخانه‌‌های جنوب کالیفرنیا شد که در نتیجه آن 13 نفر جان خود را از دست دادند و خانه‌هایی نیز تخریب شده است.

روزنامه‌ انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد که دستکم 13 نفر در جنوب کالیفرنیا بعد از ریزش باران‌های مداوم و سرازیر شدن آب رودخانه‌ها و جاری شدن گل و لای جان خود را از دست دادند و 25 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

بارش باران به اندازه‌ای بود که جاده‌ها روز گذشته مسدود شد و تیم تجات مجبور به استفاده از بالگرد برای انتقال افراد از روی پشت‌بام ها شد. 

در حین عملیات نجات روز سه شنبه در «مونتسیتو» 100 مایلی شمال غربی لس آنجلس، چندین جسد نیز در میان گل و لای و آوار خانه‌های تخریب شده پیدا شد.

اکثر تلفات این حادثه ظاهراً از «مونتسیتو» یک محله مرفه‌نشین با حدود 9 هزار نفر جمعیت در شمال غربی لس‌آنجلس بوده است. یک نفر نیز در منطقه لس‌آنجلس جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، 20 نفر بستری شده اند و وضعیت جسمانی چهار نفر وخیم اعلام شده است.

 

عملیات نجات بازماندگان این حادثه همچنان ادامه دارد اما مسئولان هشدار داده‌اند که اگر خیس شوند، اوضاع نابسامان می‌شود.

کلانتر منطقه «سانتا باربارا» اعلام کرد که احتمالاً تعداد تلفات این حادثه افزایش می‌یابد و خرابی‌های ناشی از وقوع سیلاب به گونه‌ای است که مسئولان آمریکایی می‌گویند که اوضاع شبیه میدان نبرد جنگ جهانی اول است و گویی فرشی از گل و لای و آوار همه‌ جا را فراگرفته است و بولدوزرها، سنگ‌های بزرگ و درختان قطع شده در اکثر خیابان‌ها به چشم می‌خورد.

شبکه سی ان ان گزارش کرد، تا بعدازظهر روز سه‌شنبه، بیش از 5.5 اینج باران در بخش‌هایی از «وانچورا» در ظرف دو روز باریده است و منطقه «کارپینتریا» نیز حدود یک اینج در ظرف مدت 15 دقیقه بارید.

قبل از وقوع توفان سهمگین، سانتا باربارا فرمان تخلیه اجباری برای بیش از 6 هزار نفر به ویژه آنهایی که در بخش‌هایی از کارپنتریا، مونتسیتو و گولتا زندگی می‌کردند، صادر کرد.

 منبع: فارس

نظرات بینندگان