کد خبر: ۱۱۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی شیراز:

با حرکات جزیره‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود

عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی شیراز گفت: همه باید به این مهم اذغان داشته باشند که در شرایط کنونی، سرمایه گذاری راهگشای رونق اقتصادی در کشور و استان است و مسئولان باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش شیرازه، یلدا راهدار در نخستین جلسه کارگروه حقوقی و پژوهش ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اعضای آن در اتاق شیراز برگزار شد، بیان کرد: نگاه صرف شعاری و حرکت های جزیره ای به مقوله سرمایه گذاری مشکلات کشور در حوزه اقتصاد را حل نمی کند بلکه این مهم باید به مرحله عمل برسد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات کشور از جمله بیکاری و فقر با سرمایه گذاری حل می شود لذا قوانین باید به گونه ای اجرا و تفسیر شود که موجب تسهیل شرایط سرمایه گذاری شود.

راهدار اظهارداشت: یکی از مشکلات ما در فضای کسب و کار رتبه جهانی کشورها در بخش های مختلف است که موجب می شود موضوع مهم سرمایه گذاری در کشور و استان تحت الشعاع قرار گیرد.

معاون اتاق شیراز با بیان اینکه برای رونق اقتصادی در کشور نیاز به بهبود شاخص های جهانی است اضافه کرد: بهبود این شاخص ها در فضای جهانی با اصلاح برخی قوانین در حوزه اقتصادی در کشور امکان پذیر می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به برقراری ارتباط کارآمد صنعت و دانشگاه برای بهبود وضعیت اقتصاد ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه زمانی برقرار می شود که درهای دانشگاه به روی فعالان اقتصادی باز و آنها بتوانند به راحتی وارد دانشگاه ها شوند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه متاسفانه امروز درهای دانشگاه ها به روی صنعت و فعالان اقتصادی بسته است عنوان داشت: اتاق شیراز در استان فارس برای برقراری این ارتباط پیشگام شده و در این زمینه شورای پژوهشی ایجاد شده که موارد کاربردی بخش خصوصی به صورت علمی و تخصصی در این شورا دنبال می شود.

راهدار تصریح کرد: عدم استفاده از مشاور و انجام کار علمی و پژوهشی برای برنامه ها معضلات مهمی است که متاسفانه در کشور و استان رایج است که اگر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ما از مشاور استفاده کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی و حقوقی کشور حل می شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان