کد خبر: ۱۱۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

سرمربی شیرازی تیم ملی فوتسال سومین مربی برتر جهان شد

«محمد ناظم‌الشریعه» با رای گیری از 200 کارشناس برجسته دنیا برای انتخاب برترین های این رشته ورزشی به عنوان سومین سرمربی برتر فوتسال جهان شناخته شد.
به گزارش شیرازه فوتسال پلنت اسامی 10 تیم و بازیکنان برتر فوتسال در سال 2017 را اعلام کرد که نام تیم ملی ایران و چند بازیکن کشورمان نیز در این رده‌بندی دیده می‌شود.
در بخش تیم‌های ملی تیم ملی فوتسال ایران پس از تیم های برزیل، آرژانتین و اسپانیا،‌ در رده چهارم برترین تیم‌های ملی فوتسال جهان قرار گرفت و تیم زیر۲۰ سال ایران نیز جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد.
در این انتخاب همچنین «حسین طیبی» لژیونر فوتسال کشومان که در تیم غیرت قزاقستان توپ می‌زند نیز به عنوان پنجمین بازیکن برتر فوتسال جهان در سال 2017 معرفی شده است.
ریکاردو فیلیپ دسیلوا براگا از کشور پرتغال، کارلوس اورتیز خیمنز از اسپانیا، سانتیاگو باسیله از کشور آرژانتین، دیگو هنریکه زوفو از کشور برزیل و حسین طیبی از کشورمان به ترتیب پنج بازیکن برتر فوتسال دنیا در سال 2017 معرفی شده اند.
«علیرضا صمیمی» و« سپهر محمدی» دروازه ‌بانان تیم ملی فوتسال کشورمان نیز در این رده بندی در رده‌های هفتم و هشتم برترین‌های جهان قرار گرفتند.
«توحید لطفی» ملی‌پوش جوان فوتسال ایران در بین 10 بازیکن جوان جهان، رده ششم را به خود اختصاص داده است.
تیم‌‌ ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی 2016 کلمبیا با شایستگی به عنوان سوم جهان رسید و در رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان نیز قهرمان قاره کهن شد.
گفتنی است تیم ملی بزرگسالان فوتسال ایران باید از ۱۲ بهمن 96 در مسابقات قهرمانی آسیا در چین تایپه به میدان برود و تیم ملی المپیک ایران نیز شهریور 97 برای نخستین ‌بار در المپیک جوانان بازی خواهد کرد.
نظرات بینندگان