کد خبر: ۱۱۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
رئیس کل دادگستری فارس:

تمام دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر تعیین تکلیف شدند

القاصی مهر گفت: پرونده دانه درشت های اغتشاشات اخیر خارج از نوبت و با تعیین قاضی های ویژه در حال رسیدگی است.

به گزارش شیرازه، رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه نشست سراسری بانک اطلاعات هویتی و ژنتیکی ایران در خصوص سرنوشت دستگیرشدگان اغتشاشات اخیرگفت: هم اینک هیچ فردی را سراغ نداریم که در ناآرامی های اخیر در فارس دستگیر شده باشد اما تعیین تکلیف نشده باشد.

علی القاصی مهر با تاکید بر اینکه رأفت اسلامی ملاک عمل دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده دستگیرشدگان بدون سابقه که تحت تاثیر هیجانات و جو روانی در ناآرامی های اخیرحضور یافتنددر این استان بود ابراز داشت: ازنظر دستگاه قضایی کسانی که در آشوب‌های اخیر حضور داشتند به دو گروه تقسیم شدند، دسته نخست کسانی بودند که تحت تأثیر فضای مجازی اغفال شدند که برخورد قضایی شدید با آنها انجام نشد و همان شب نخست دستگیری بسیاری از آنها به قید وثیقه آزاد شدند .

وی افزود: گروه دوم کسانی بودند که صحنه‌گردان اغتشاش بودند و با خطگیری از خارج، مردم را به شلوغی تحریک می‌کردند و به نظر دستگاه قضایی امنیت مردم را خدشه‌دار کرده‌اند.

القاصی بدون اشاره به آمار دستگیر شدگان در این ناآرامی ها اظهار داشت: دستگیرشدگان از روز دستگیری با خانواده های خود در تماس بوده اند.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه افراد معدودی که نقش اصلی و تعیین کننده در دعوت به ناآرامی نداشتند از روز نخست شناسایی، تفکیک شدند، تصریح کرد: حساب افرادی که صحنه گردان این ناآرامی ها بودند و با مدیریت کانال در شبکه های اجتماعی مردم را به ناآرامی دعوت می کردند، از مردم جدا است.

وی اظهار کرد: این افراد امنیت مردم و جامعه را مخدوش کرده اند و از این رو، پرونده آنها خارج از نوبت و با تعیین قاضی های ویژه در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد:به عنوان مثال، پرونده فردی که در ناآرامی های اخیر دستگیر شده که مامور انتظامی را ضرب و شتم کرده و دست مامور ناجا را شکسته و یا فرد دیگری که با سرویس اطلاعاتی بیگانگان در خارج کشور مرتبط بوده و نقشه آنها را پیاده کرده است، با قاطعیت و در چارچوب قانون بررسی می شود.


نظرات بینندگان