کد خبر: ۱۱۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۶
مدیرکل استاندارد استان فارس:

لزوم راه‌اندازی دفتر استانداردسازی در پارک علم و فناوری فارس/ استانداردهای حوزه‌ی گردشگری تدوین شده است

رهنما گفت: اگر تولیدکننده‌ای محصولی را تولید کند اما مصرف کننده آن را نپذیرد یا دولت به‌عنوان حاکمیت نتواند شرایط استانداردسازی را فراهم کند، آن محصول منتهی به موفقیت نمی‌شود.

به گزارش شیرازه، مرتضی رهنما، مدیرکل استاندارد استان فارس در مراسم گشایش مرکز استانداردسازی اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به راه‌اندازی 8 دفتر استانداردسازی در نقاط مختلف استان فارس، گفت: جای خالی دفتر استانداردسازی در اتاق بازرگانی به‌‌عنوان پارلمان بخش خصوصی کاملا حس می‌شد.

او بر لزوم ایجاد و فعال کردن مرکز استانداردسازی در پارک علم و فناوری نیز تاکید و اضافه کرد: تجربه ثابت کرده است که تمام مخترعان و نخبگانی که در پارک علم و فناوری دست به تولید محصولی می‌زنند، در انتهای خط نیاز به استاندارد پیدا می‌کنند بنابراین وجود مرکز استانداردسازی به آنان کمک خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد فارس با اعتقاد به اینکه استاندارد نقشه راه در تمام فعالیت‌ها به ویژه در مباحث اقتصادی و تولیدی محسوب می‌شود، تصریح کرد: فعالیتی که بدون توجه به لزوم استانداردسازی انجام شود، محکوم به شکست خواهد بود.

رهنما با بیان اینکه همواره سه عنصر تولید کننده، مصرف کننده و حاکمیت یا دولت در موضوع پذیرش یک فعالیت و محصول تاثیرگذار است، اضافه کرد: اگر تولید کننده‌ای محصولی را تولید کند اما مصرف کننده آن را نپذیرد، یا دولت به‌عنوان حاکمیت نتواند مسیر را تسهیل کرده شرایط استانداردسازی را فراهم کند، آن محصول منتهی به موفقیت کامل نخواهد شد.

او با تصریح اینکه رشد بهره‌وری، صرفه‌جویی، کاهش ضایعات و غیره در کنار کیفیت محصول در سایه استاندارد محقق خواهد شد، گفت: نگرانی جامعه قبل از کیفیت محصول، قیمت تمام شده است و این مهم هم در سایه استانداردسازی قابل دستیابی است.

رهنما با تاکید بر لزوم تعامل با دانشگاهیان، نخبگان و فعالان بخش‌های مختلف در مسیر استانداردسازی خدمات و تولیدات، گفت: استاندارد باید در خدمت تولید باشد و حلقه اتصال بین تولید و استاندارد نیز اتاق بازرگانی است. استانداردی موفق است که بخش خصوصی، دولت و دانشگاهیان در آن فعال باشند و امروز جمع این‌ها را می‌توان در اتاق بازرگانی شیراز دید.

مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به موقعیت ویژه‌ی فارس در حوزه‌ی گردشگری، گفت: استانداردهای خدمات در حوزه‌ی گردشگری و فعالیت‌های مختلف این بخش تدوین شده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان