کد خبر: ۱۱۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۶
معاون اتاق بازرگانی شیراز خبر داد:

نخستین کریدور انتقال فناوری در جنوب کشور ایجاد می‌شود

راهدار گفت: ایجاد نخستین کریدور انتقال فناوری در جنوب کشور ماحصل فعالیت مراکز تبادل تکنولوژی و استانداردسازی اتاق بازرگانی شیرازخواهد بود.

نخستین کریدور انتقال فناوری در جنوب کشور ایجاد می‌شودبه گزارش شیرازه، یلدا راهدار، معاون اتاق بازرگانی شیراز در مراسم گشایش مراکز تبادل تکنولوژی و استانداردسازی اتاق بازرگانی شیراز گفت: گشایش این مراکز در راستای وسیع کردن گستره ارائه خدمات و محدود نکردن آن به کانل‌های ویژه است. ایجاد نخستین کریدور انتقال فناوری در جنوب کشور ماحصل فعالیت این دفاتر خواهد بود که با هدف خلق فرصت‌های خاص و نوآورانه در کسب و کار برای ایجاد زمینه اشتغال جوانان تحصیل‌کرده ایجاد شده است.

او با تصریح اینکه در صادرات فناوری مشکل داریم، گفت: در مرکز تبادل تکنولوژی اتاق بازرگانی شیراز فعالان حوزه اقتصادی تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند و خدمات تخصصی مالکیت فکری به آنان ارائه می‌شود.

راهدار با بیان اینکه این مراکز در راستای تسهیل سرمایه گذاری و رونق فضای کسب و کار و حل مشکل بیکاری و اشتغال راه‌اندازی شده است و تمرکز ما بر استارت‌آپ‌ها است، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مشکلات سد راه مخترعان و مبتکران استان فارس برطرف شود.

او با تصریح اینکه سال های آینده، خلق ثروت مبتنی بر دانش خواهد بود، گفت: اتاق بازرگانی شیراز برنامه های خود را براساس این موضوع تدوین می کند.

معاون اتاق بازرگانی شیراز  از رئیس اداره ثبت اختراع کشور خواستار همکاری در زمینه استعلام اختراعات و راه‌اندازی دفتر نمایندگی سازمان مالکیت فکری (وایپو) شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان