کد خبر: ۱۱۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

​مانور تجمل در شهر لار، دامن چه کسانی را خواهد گرفت؟

به تازگی تصویری در فضای مجازی منتشر شد، که در آن اتومبیلی با روکش طلا را در شهر لار نشان میداد.

به گزارش شیرازه، به تازگی تصویری در فضای مجازی منتشر شد، که در آن اتومبیلی با روکش طلا را در شهر لار نشان میداد.

احتمال می دهید اولین حس القا شده به بینندگان پس از مشاهده این عکس چه باشد؟ شوق؟ تعجب؟ سرخورگی؟ حسرت؟ تفاخر؟ یا ....

به نظر شما اولین حس کدام است؟ و ماندگار ترین حس کدام؟ به نظر مخاطب این مطلب، شهری که در آن مانور _تجمل با سرعت زیاد رو به افزایش هست، در مرور زمان، شاهد حس سرخوردگی خواهیم بود یا شعف؟ آن شهر میتواند چهره ای دینی به خود گیرد؟!

حقیقتاً در این میان کدام یک از خوانندگان معتقدند که، رواج فرهنگ_اشرافی_گری (که در جامعه ی امروز لارستان رو به اوج است)، به نفع مردم و پیشرفت شهر است؟

رقابت نامشروع و نابرابر در مصرف گرایی جز برانگیخته شدن حس خشم و ناکامی، نتیجه دیگری را در پی نخواهد داشت! عجیب و تأسف بار آنکه، تاکنون هیچ صدایی از بزرگان مذهبی، و مجموعه های دینی و فرهنگی و انقلابی بالا نیامده که: «کجای اسلام اینگونه تفاوت را از بالای شهر تا پایین شهر (و از طبقه ای تا طبقه ی دیگر) جایز میداند؟»

عجیب و تأسف بار آنکه، تاکنون هیچ صدایی از بزرگان مذهبی، و مجموعه های دینی و فرهنگی و انقلابی بالا نیامده که: «کجای اسلام اینگونه تفاوت را از بالای شهر تا پایین شهر (و از طبقه ای تا طبقه ی دیگر) جایز میداند؟»

چرا هیچکس از مواضع مکرر رهبری این انقلاب، این نتیجه را وصول نکرده که: «اسلام خواسته است که در جامعه، فاصله میان دو قشر از جامعه - قشر فقیر و قشر غنی - فاصله زیاد و دره عمیقی نباشد و شکاف به وجود نیاید. این طور نباشد که در جامعه، عدّه‌ای دچار فقر و تنگدستی و تیره‌روزی باشند، اوّلیات زندگی به دست آنها نرسد؛ اما عدّه‌ای ثروتهای_افسانه‌ای درست کنند. این را اسلام نمی‌خواهد. این، خلاف_عدالت است. این، همان چیزی است که اگر در جامعه به وجود آمد و به آن میدان داده شد، آن وقت دیگر تأمین عدالت اجتماعی در جامعه، شکل افسانه‌واری به خود خواهد گرفت. دیگر نمی‌شود امیدوار بود که جامعه به عدالت اجتماعی خواهد رسید. باید جلوِ این را گرفت.»[۷۶/۱/۱]

چرا دلسوزان نظام و اسلام، تمایلی به احیای سخنان بنیانگذار انقلاب در باب «اشرافیت» و «#جنگ_فقر_و_غنا» ندارند؟! چرا هیچکس «أغنیاؤُهُم یسرقونَ زادَ الفُقَراءِ» را به رسمیّت نمی شناسد؟؟؟

خلاصه ی عرض اینکه؛ چهرۀ آکنده از تکاثرِ شهر لار، تنها به این کج دهنی نسبت به روایات دینی محدود نخواهد شد. بلکه باید به زودی منتظر آسیب های اجتماعیِ ناشی از سرخوردگی و ظهور و بروز هرچه بیشتر فاصله طبقاتی باشیم.

منبع: لادستان

برچسب ها: لار ، تجمل ، طلا
نظرات بینندگان