کد خبر: ۱۱۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری:

اغتشاشات اخیر تلنگر به مسوولان بود/ از پیکان به پراید رسیدن روحیه انقلابی نیست

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: عدم روحیه انقلابی و تکیه بر توان داخلی در صنعت خودرو موجب شد که پس از 40 سال از پیکان به پراید برسیم.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری در تحلیل وقایع اخیر کشور و نقش مدیران و مسؤولان غیرانقلابی در به وجود آمدن این‌گونه مسائل اظهار داشت: اغتشاشات اخیر علاوه بر اینکه دشمن را امیدوار کرد، تلنگری به مدیران دولت و نظام بود تا از خواب غفلت بیدار شوند.

وی با بیان اینکه اغتشاش‌گران تافته جدابافته از مردم بودند، تصریح کرد: مردم به کشور خود علاقه‌مندند و هیچ‌گاه دست به تخریب اموال عمومی نمی‌زنند و باید بین آنان و آشوبگران تمایز قائل شد، اما پاسخ‌دهی به مطالبات قانونی به‌حق مردم نیز نباید فراموش شود.

این استاد دانشگاه شیراز، داشتن روحیه انقلابی در حل مشکلات مردم را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: مشکلات مردم با بروکراسی اداری و با روحیه غیرانقلابی هرگز حل نخواهد شد.

کلانتری افزود: مدیران مملکت باید به نیازهای اصلی مردم همچون اشتغال، رفع تبعیض و بی‌عدالتی، کم کردن آسیب‌های اجتماعی و... توجه داشته باشند نه اینکه برپایی کنسرت و مسائل کم‌اهمیت‌تر، دغدغه اصلی آنان شود.

وی با انتقاد از روحیه اشرافی در بین برخی از مسؤولان خاطرنشان کرد: عدم یکرنگی برخی شخصیت‌های برجسته، روحانیان و دولت‌مردان با مردم، جایگاه آنان را نزد عموم تنزل خواهد بخشید و به لحاظ معیشتی نباید فاصله محسوسی بین ایشان و مردم باشد.

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مدیران اشرافی و غیرانقلابی هرگز مردم را درک نخواهند کرد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود داشتن روحیه انقلابی را موجب پیشرفت در کارها دانست و افزود: در تجهیزات نظامی به دلیل داشتن روحیه انقلابی به مدارج بالا رسیده‌ایم، زیرا نگاه درون‌نگر و انقلابی به قضیه داشتیم اما برای نمونه در صنعت خودروسازی پس از 40 سال، از پیکان به پراید رسیدیم! چراکه روحیه انقلابی و تکیه بر درون در این صنعت وجود نداشت.

منبع: فارس
نظرات بینندگان