کد خبر: ۱۱۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

کتاب «خانم ماه» در شيراز آماده چاپ شد

کتاب «خانم ماه» روايت‌گر زندگي‌نامه همسر شهيد «شيرعلي سلطاني» به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس آماده چاپ شد.
به گزارش شیرازه، «ساجده تقي‌زاده» نويسنده کتاب «خانم ماه» در مورد موضوع اين کتاب اظهار داشت: کتاب «خانم ماه» به زندگي همسر شهيد «شيرعلي سلطاني» از شهداي بي‌سر استان فارس مي‌پردازد.

وي افزود: زندگي اين بانوي شهيده به نظرم جذابيت‌هاي بسياري از جهات مختلف داشت که ازجمله مي‌توان به نقش پررنگ وي در زندگي همسر شهيدش که در صحنه مقابله با گروه‌هاي منحرف در قبل از انقلاب و حضور در دفاع مقدس حضوري پرشور داشت ، اشاره کرد.

تقي‌زاده با بيان اين‌که پيش‌چاپ اين کتاب علاوه بر نويسندگان مطرح استان فارس بين چندگروه از بانوان نيز توزيع و بازتاب‌هاي خوبي از آن دريافت شد، گفت: در فعاليت‌هاي فرهنگي اين شهيده والامقام مانند ساخت مسجد المهدي توسط همسرش هم، حضور پررنگ وي را شاهد هستيم و بعد از شهادت همسرش و با توجه به وصيت وي که همسرش نبايد از جايي پولي دريافت کند؛ اثرگذاري وي در تربيت فرزندانش جالب‌ توجه است.

اين نويسنده دفاع مقدس افزود: علاوه بر آن، همسر شهيد شيرعلي يکي از ايثارگران دفاع مقدس است و در حوزه پشتيباني از رزمندگان اسلام فعاليت دارد و بعد از شهادت همسرش، علاوه بر تلاش براي تأمين زندگي، براي رزمندگان خياطي مي‌کند و خانواده وي نيز از خانواده‌هاي ايثارگر هستند.

وي بابيان لزوم ثبت ايثارگري‌ها رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌هاي آنان، اضافه کرد: هنرمندان بسياري آماده مستندسازي در مورد دفاع مقدس هستند و مسئولان بايد با حمايت از آنان، زمينه را براي اين فعاليت‌ها فراهم کنند.

تقي‌زاده با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري براي مستندسازي حماسه بزرگ ملت ايران، ادامه داد: در صورت عدم‌ حمايت کافي از ثبت و مستندسازي حماسه دفاع مقدس، بايد نگران تحريف و فراموشي برخي از آن‌ها باشيم.

شهيد شيرعلي سلطاني در سال 1327 متولد شد و فروردين‌ سال 1361 در عمليات «فتح المبين» در منطقه «شوش» شربت شهادت نوشيد.

پيکر بي‌سر شهيد را در قبري که توسط خودش و با در نظر گرفتن بازگشت بدون سر، در کتابخانه مسجد با دست خودش کنده بود ، به خاک سپردند.

شهيد سلطاني به همرزمانش گفته بود: «من شرم دارم که در محضر آقايم اباعبدالله (ع) سر داشته باشم» و اين چنين آرزوي وي به تحقق پيوست.

صدا وسیما

نظرات بینندگان