کد خبر: ۱۱۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

کلاف سر درگم صدور اسناد مالکیت مسکن مهر بوانات

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بوانات گفت: سعی ما بر این است که تا پایان سال 100 الی 120 سند مالکیت مسکن مهر بوانات را به اتمام رسانیده و صادر کنیم.
به گزارش شیرازه، طرح مسکن مهر 400 واحدی شهرستان بوانات که از طرح های دولت نهم در این شهرستان می باشد بیش از 2 سال است که افتتاح شده و برخی از مالکان نیز قبل از اینها ساکن شده اند و بیش از 5 سال است که در مسکن مهر ساکن می باشند اما با گذشت این مدت تنها 20 سند مالکیت این طرح صادر شده است.

به همین منظور خبرنگار ما موضوع را از مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوانات جویا شده که در ذیل امده است:

جناب محمدی بفرمایید که گره کار صدور اسناد مالکیت مسکن مهر بوانات کجاست و چرا معطل مانده است.؟

_ بنام خدا، همانطور که مستحضرید و خود مالکان مسکن مهر بوانات می دانند طرح مسکن مهر بوانات بصورت ویلایی و در دو طبقه با حیاط جداگانه ساخته شده و برای اسناد مالکیت نیز هر دو مالک باید همزمان اقدام کنند و مفاصا حساب شهرداری و اداره دارایی و مدارک خود را برای صدور سند تحویل دهند اما گاهی یکی از طرفین کار را تکمیل نمی کند و بسیاری از پرونده های ما نیمه تمام باقی مانده است.

محمدی افزود: ما برای تسریع در کار صدور اسناد مسکن مهر یکی از همکاران را بصورت 3 روز در هفته مامور این امر کرده ایم و دارند به جد پیگیری می کنند اما گاهی عدم هماهنگی سبب شده که بسیاری از پرونده های ما از مرکز استان بخاطر اینکه یکی از مالکین یا مدارک را کم گذاشته و یا یک امضایی کم زده بوده برگشت خورده است و کار معطل مانده.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بوانات در ادامه از پرداخت مال الاجاره مالکین مسکن مهر بوانات نیز توسط بنیاد مسکن بوانات خبر داد و گفت: وقتی پرونده ها تکمیل شد به مرکز استان ارسال می شود و آنجا یک قرارداد مال الاجاره نیز به پرونده اضاف می گردد که باید مالکین این مبلغ را پرداخت کنند اما چون کار اسناد هنوز صورت نگرفته ما از طرف مالکین تا کنون بالغ بر 1 میلیارد و 300 میلیون ریال برای مال الجاره ما پرداخت کرده ایم.

محمدی از صدور 100 الی 120 سند مالکیت مسکن مهر بوانات تا انتهای امسال خبر داد و تصریح کرد: کار تکمیل این تعداد از پرونده ها بین 80 تا 100 درصد صورت گرفته و بر آن هستیم که تا پایان امسال این تعداد از اسناد را تکمیل و برای صدور سند به اداره ثبت تحویل دهیم تا اسناد صادر شود و تحویل مالکین شود.

وی ادامه داد: اینکه برخی اشتباهات هم در روند کار و کند شدن کار صدور اسناد بی تاثیر نبوده که بعنوان مثال مرکز استان چندی پیش 80 پرونده ما را بخاطر وجود فرم مال الجاره خانمی که اهل آذربایجان بود و اشتباهی روی اسناد بوانات قرار گرفته بود برگشت داد و ما نیز یک نیرو با مدارک 80 پرونده به شیراز فرستادیم تا بتواند این اشتباه را جبران کند و این را مالکین نمی دانند.

محمدی از مالکین خواست تا با حضور در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته در بنیاد مسکن کار پرونده اسناد خود را پیگیری کنند تا هم کار تسریع شود و هم همکاران معطل حضور برخی از این مالکین عزیز نشوند.

 منبع: حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، مالکیت ، فارس
نظرات بینندگان