کد خبر: ۱۱۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

خواب زمستانی تنها چراغ راهنمایی نگین زاگرس

تنها چراغ راهنمایی ورانندگی شهر اردکان به همت مسئولین چند ماهی است که در خرابی؛ مردم وگردشگران را راهنمایی می‌کند.
به گزارش شیرازه، شهر اردکان با دارا بودن ترافیکی سنگین به دلیل جاذبه های بسیار گردشگری دراین شهر، نیازمند برقراری مقررات خاص ترافیکی است که از آن جمله می‌توان به نصب و استفاده درست از چراغ راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.

در این مدت که چراغ راهنمایی بلوار ورودی شهر اردکان خراب شده رانندگان محترم بر اساس میل و یا احترام متقابل به عبور و مرور در این مسیر در حرکت‌اند و هرلحظه امکان وقوع حوادث خسارت‌بار و ناگوار تصادف را باید در این مسیر اصلی و پرتردد متصور بود.دیده‌شده برخی مواقع نیز رانندگانی که قصد عبور از این چهارراه داشته‌اند به دلیل رعایت نکردن حق تقدم با رانندگان دیگر به مشاجره و دعوا پرداخته‌اند.

استفاده از چراغ راهنمایی و لزوم توجه به مقررات این چراغ‌ها، در درازمدت می‌تواند ضمن ایجاد فرهنگ صحیح رانندگی در میان رانندگان، بر کاهش حوادث ناگوار و کاهش بار ترافیکی  در شهر، موثر باشد، البته این امر با پشتیبانی شهرداری برای سرویس و نگهداری مستمر چراغ‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی برای حضور در کنار چراغ‌ها و اعمال قانون، میسر خواهد شد.

به نظر می‌آید وظیفه نصب، تعمیر، سرویس و نگهداری چراغ راهنمایی و رانندگی شهر اردکان بر عهده شهرداری این شهر است که مشخص نیست چرا تاکنون برای رفع مشکلات این چراغ راهنمایی اقدامی را صورت نداده‌اند.در حال حاضر وظیفه چراغ راهنمایی سطح شهر را سربازان وظیفه انجام می‌دهد که گاها هم با شلوغ شدن بار ترافیکی دیده‌شده که از عهده کار خود هم بر نمی‌آید.

با توجه به اینکه خیابان های شهر اردکان کم عرض و عبور و مرور در این موقع از سال گردشگران و مسافران زیادی از شهرستانها و استانهای مختلف به این شهرستان سفر می کند ، راه اندازی مجددچراغ راهنمایی و رانندگی یک موضوع حیاتی و ضروری است ، چرا که خطرات و حادثه های ناگواری به همراه دارد ونبود پارکینگ مناسب در مرکز شهر و انتقال خودرو ها به کوچه ها و حاشیه های خیابان ها موجب ایجاد ترافیک و سرگردانی برای شهروندان و حتی موجب گرفتن جان انسان بی گناه در تصادفات رانندگی را، هشدار جدی برای مردم و مسوولان به ارمغان می آورد .سالیان سال است که به خیابان اصلی شهر حتی یک سانتیمتر هم اضافه نشده است اما جمعیت خودرو های این شهر روز به روز افزیش می یابد.

خیابانهای کم عرض این شهر ظرفیت تردد این همه خودرو را ندارند و تردد در سطح شهر هر روز مشکل و مشکلتر می شود. چرا که همه خرید و مراکز اداری وآموزشی، درمانی، خدمات بانکی و …در مرکز شهرستان، تردد و رفت و آمد ترافیک سر سام آوری را ایجاد می کند.

به‌هرحال امید است شهردار شهر اردکان که طی مدت خدمت در شهر اردکان  اقدامات خوبی در این شهر انجام داده و پلیس راهنمایی و رانندگی به فکر مردم و جان و مال رانندگان این شهر باشند و ضمن تسریع در رفع مشکل چراغ راهنمایی ازکارافتاده، در بهبود حمل‌ونقل شهری و رضایت مردم صبور شهر اردکان، کوشا باشند.

منبع: مارگون

برچسب ها: زاگرس ، اردکان ، فارس
نظرات بینندگان