کد خبر: ۱۱۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
زنگ خطری برای دانش آموزان دارابی:

سایه سنگین حادثه بر سر یک مدرسه جنت شهر داراب+ عکس

هنرستان کار و دانش مطهره و فنی شهید سهام خیام جنت شهر با گذشت مدت کوتاهی از ساخت آن از سقف آن باران چکه می کند و دیوارهای آن ترک خورده است.
سایه سنگین حادثه بر سر یک مدرسه جنت شهربه گزارش شیرازه، این روزها که بحث زلزله داغ است و دائم برمقاوم سازی بناها به خصوص مکان های عمومی تاکید می شود یک مدرسه در جنت شهر داراب خبر ساز شده است.
مدرسه نوسازی که با عدم رعایت مقررات ایمنی در ساخت آن کیفیت و نظات را به چالش کشیده است. در زمان گذشته امثال این مدرسه در زمان بحران مانند بمباران و زلزله پناگاهی امن برای خدمت رسانی به مردم محل تبدل می شد اما این مدرسه با ساخت بدون ضوابط کارشناسی به یک بحران تبدیل خواهد شد.
هنرستان کار و دانش مطهره و فنی شهید سهام خیام جنت شهر با گذشت مدت کوتاهی از ساخت آن  ایجاد معایبی برای یک سالن آن که بنا است به عنوان کارگاه دانش آموزان مورد استفاده قرارگیرد نگرانی هایی برای مردم این شهر ایجاد کرده است که از سقف آن باران چکه می کند و دیوارهای آن ترک خورده است.
کیفیت ساخت این مدرسه مسوولین را به واکنش واداشته است که به برخی از این نظرات را در ادامه اشاره می کنیم.
معاون پشتیبانی آموزش‌وپرورش داراب می گوید: نظر سازمان نظام‌مهندسی پیرامون عدم رعایت اصول مقاوم‌سازی بحث فنی نیست و جوسازی سیاسی است!
رئیس سازمان نظام‌مهندسی داراب و زرین‌دشت گفته است: در نامه‌ای اداری و رسمی اعلام کردیم که این بنا ازلحاظ استانداردهای فنی مورد تائید نیست.
مدیر نوسازی مدارس داراب هم در این زمینه اظهار داشت: ساخت‌وساز در هنرستان مطهره مطابق نقشه نوسازی مدارس نبوده است.
کارشناسان نظام‌مهندسی داراب هم می گویند: این سازه‌ها فقط به‌عنوان انباری در یک باغ در نظر گرفته می‌شود و به‌هیچ‌وجه برای تجمع دانش‌آموزان مناسب نیست.
حال با تاکید براینکه باید قبل از حادثه از وقوع آن جلوگیری کرد و  انتظار می رود که مسئولان با  اقدامات لازم امنیت دانش آموزانی که قرار است در زیر سقف این مدرسه تحصیل کنند را فراهم سازند و از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کنند.

سایه سنگین حادثه بر سر یک مدرسه جنت شهر
سایه سنگین حادثه بر سر یک مدرسه جنت شهر
نظرات بینندگان