کد خبر: ۱۱۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۶

تقویت حوزه حمل و نقل رفاه شهروندان را دنبال دارد/ کاهش ترافیک با بروزرسانی پرداخت کرایه

اگر مترو، اتوبوس و تاکسی ساعات و خدمات کاری مناسبی به شهروندان ارائه کنند و سیستم پرداخت کرایه‌ها نیز برای صرفه‌جویی در وقت به روز شود، می‌توانیم به کاهش بخشی از گره‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر امیدوار باشیم.
به گزارش شیرازه، در سال‌های اخیر با ترافیک در بسیاری از نقاط مختلف مواجه شده که نیاز به رسیدگی و چاره‌اندیشی دارد. تقویت حوزه حمل و نقل عمومی و تامین رفاه شهروندان برای استفاده از این وسایل حمل و نقل می‌تواند زمینه را برای استفاده از این سیستم در شهر تقویت کند.

اگر مترو، اتوبوس و تاکسی ساعات و خدمات کاری مناسبی به شهروندان ارائه کنند و سیستم پرداخت کرایه‌ها نیز برای صرفه‌جویی در وقت به روز شود، می‌توانیم به کاهش بخشی از گره‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر امیدوار باشیم. این دغدغه‌ای است که شورای پنجم آن را با جدیت دنبال می‌کند و نسبت به نتایج بهینه آن امیدوار است.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در کلان شهرها می گوید: باید به سمتی برویم که استفاده از کارت شهروندی به عنوان یک شبکه پرداخت واحد کرایه وسایل حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند.

نواب قائدی ادامه می‌دهد: این طرح از دغدغه‌ها و اولویت شورای پنجم است که با جدیت پیگیری می‌شود و تاکید بر این است که زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی تا حد امکان در شهر فراهم شوند تا استفاده از این کارت فراگیر و آسان شود.

وی تصریح می‌کند: باید با تلاش مسوولان و بانک عامل این کارت، فرصتی فراهم شود تا کارت شهروندی در پارکینگ‌ها، زیر ساخت‌های شهرداری و ... نیز میسر باشد.

قائدی معتقد است: شاید همه شهروندان مشتری استفاده از اتوبوس و یا حتی تاکسی نباشند اما قطعاً برای پارک خودروی شخصی خود به فضا نیاز دارند و می‌توانند از مزایا و کاربردهای این کارت که با هدف تسریع ارائه خدمات شهری و به‌ویژه در حوزه حمل و نقل است، بهره‌مند شوند.

حمل و نقل با قطار شهری

وی با اشاره به مترو به عنوان یک فرصت طلایی در حوزه حمل و نقل شیراز بیان می‌کند: ساعت کار مترو در فاز 2 خط یک یعنی ازمیدان نمازی تا میدان گل سرخ، 3 ساعت در روز افزایش داده شده است تا شهروندان بتوانند از رفاه بیشتری بهره‌مند باشند.

این مقام مسوول، کارت شهروندی را در مترو نیز قابل استفاده اعلام می‌کند و می‌گوید: بر اساس تعهدی که در هفته حمل و نقل داده شد، از 12 دی‌ماه ساعت کار مترو در فاز 2 خط یک به مدت 3 ساعت در روز افزایش داده شده است.

قائدی تصریح می‌کند: در حال حاضراز 20 واگن خریداری شده، 5 واگن در حال آزمایش و 15 واگن در حال بارگیری از بندرعباس به مقصد شیراز است.

وی ادامه می‌دهد: همچنین برنامه‌ریزی شده است تا در دهه فجر علاوه بر افتتاح ایستگاه جانبازان و افزایش قطارهای خط یک به صورت یکسره از میدان احسان تا ایستگاه گل سرخ با سر فاصله 15 دقیقه خدمات ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با اعلام آغاز تدوین طرح جامع حمل و نقل همگانی در شیراز بیان می‌کند: کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، معاونت حمل و نقل شهرداری را موظف می‌کند تا این طرح را با درنظر گرفتن تعداد اتوبوس‌ها، ون، تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و مترو تهیه کند تا از وسایل نقلیه به صورت گروهی و در کنار هم در شهر استفاده شود.

وی تقاضا می‌کند: از سازمان قطار شهری شیراز درخواست می‌کنیم که تا قبل از آغاز سال جدید، ایستگاه کاوه را به بهره‌برداری برساند و ساعات کار مترو را با ساعات کار اتوبوس های واحد هماهنگ سازد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان