کد خبر: ۱۱۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
به منظور شرکت در جلسه ستاد بازآفرینى شهری صورت گرفت؛

فراخوان مسئولان شهرستان های « جنوب فارس » به تهران

دومین جلسه ى ستاد بازآفرینى شهرهاى حوزه استحفاظى اداره کل راه و شهرسازى لارستان در سالن جلسات شرکت مادر تخصصى عمران بهسازى شهرى ایران برگزار شد .

به گزارش شیرازه، درفاصله کمتر از دوهفته و پس از برگزارى اولین جلسه در اداره کل راه و شهرسازى لارستان با حضور دکتر روستا عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصى عمران بهسازى اینبار و در دومین جلسه با هماهنگى اداره کل راه و شهرسازى لارستان فرمانداران ، روساى شوراى شهر و شهرداران لارستان ، خنج ، گراش و لامرد جهت پیشبرد مسائل به تهران فراخوانده شدند.

در این جلسه  روستا در خصوص راه اندازى ستاد بازآفرینى حوزه استحفاظی این اداره کل که شامل چهار شهرستان لارستان ، خنج ، گراش ولامرد است همگرایى و هماهنگى انها را کم نظیر دانست و تاکید کرد : با توجه به متفاوت بودن جنس مقولات بازآفرینى این چهار شهرستان از سایر استان ، مستلزم نگاه ویژه ملى به منطقه جنوب فارس و ایجاد شبکه بارویکرد منافع مشترک هستیم .

وى افزود : بحمدلله در این چهار شهر با مسائلى مربوط به بافت تاریخى و بافت فرسوده شهرى و روستایی درگیریم و کمتر با معضلات حاشیه نشینى و سکونت گاه هاى غیر رسمى مواجهیم.

 روستا همچنین اداره کل راه و شهرسازى لارستان را به عنوان سومین پایلوت کارگروه تخصصى وقف درستاد ملى بازآفرینى دانست.

در ادامه فرمانداران ، شهرداران و روساى شوراهاى لار ، خنج ، گراش و لامرد به طرح مسائل مربوط به بافت هاى فرسوده و تاریخى در شهر هاى خود پرداختند و پس از تشریح مشکلات موجود در منطقه نوبت به نماینده سازمان اوقاف رسید تا ضمن امیدوارى نسبت به حل مسائل املاک موقوفى در محلات هدف بازآفرینى در کارگروه وقف ، خواستار تشکیل این کارگروه در ستاد هاى شهرستانی شود .

سپس نماینده ى سازمان میراث فرهنگى در این جلسه عنوان کرد : پرداخت تسهیلات در جهت مقاوم سازى و مرمت خانه هاى در بافت تاریخى و ارائه تجربیات موفق پروژه هاى مشارکتى رویکرد سازمان میراث فرهنگى است که پیوندى در حوزه برنامه ریزى و بافت فرسوده و بافت تاریخى در ستاد هاى بازآفرینى شهرى است .

در بخش دیگر این جلسه نوبت به نماینده سازمان شهردارى ها و دهیارى ها رسید و تصریح کرد: بایستى محله بندى شهرهاى مد نظر در دستور کار قرار گیرد و ما نیز در خصوص تخصیص اعتبار و تجهیز منابع و ماشین آلات براى یک پروژه به عنوان پایلوت در این منطقه بستر هاى لازم را فراهم خواهیم کرد .

درپایان مدیرکل راه و شهرسازى اظهار داشت : استفاده از ظرفیت هاى قانونی و بودجه سالانه وقانون برنامه ششم توسعه و نیز فراهم آورى بخش خصوصى و حمایت از سرمایه گذاران رویکرد مناسبى است که مى تواند نتایج زوده بازده اى را در بر داشته باشد .

منبع:  لادستان

برچسب ها: جلسه ، ستاد ، فارس
نظرات بینندگان