کد خبر: ۱۱۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

"گندآب"هایی که جان شهروندان جهرمی را به خطر انداخته

در به خطر افتادن سلامت جسمی جامعه عوامل بسیاری سهیم بوده که از جمله آن دپو شدن زباله و «گندآب» ها در محل پیرامون زندگی مردم است .

به گزارش شیرازه، امروزه مقوله سلامت به عنوان یکی از مولفه های مورد توجه دولت ها مطرح بوده و تلاش دولتمردان برای تحقق این امر بیش از گذشته است.

سلامت از نیازهای مهم انسان است که در زندگی فردی و اجتماعی او تاثیرات فراوانی برجای می گذارد و همه ابعاد زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد. سلامت می تواند در حوزه جسم انسان یا در حیطه روح و روان او مطرح شود، سلامت می تواند سلامت عمومی باشد یا سلامت اجتماعی یا سلامت معنوی.

آنچه مورد تاکید دولتمردان در تامین سلامت جامعه است هزینه های گزاف درمان بوده و به نوعی پیشگیری از بروز بیماری کم هزینه تر از درمان است.

یکی از مولفه های مهم توسعه یافتگی هرکشوری سالم زیستن مردم است  و سلامت تک تک مردم برآیند برخورداری آن جامعه از سلامت در سطح کلان است .

در به خطر افتادن سلامت جسمی جامعه عوامل بسیاری سهیم بوده که از جمله آن دپو شدن زباله و «گندآب» ها در محل پیرامون زندگی مردم است؛ با نگاه ریزبینانه به نقاط حاشیه نشین و حتی مرکزی شهر جهرم جوی های آب سرشار از زباله را خواهید دید که نه تنها سبب بروز بیماری های انگلی برای مردم به ویژه کودکان می شود بلکه چهره شهر را رو به زشتی و پلیدی می برد.


یکی از اهالی این مناطق با گلایه از وضعیت اسفناک گندآب ها گفت : در جریان سیل سال گذشته بسیاری از این آشغال و نخاله های ساختمانی که در مسیر رودخانه ها قرار داشت باعث ایجاد مشکلات فراوانی شد و مسیر سیل را مسدود کرده بود .



گاهاً عامل بروز سیلاب ها نیز وجود زباله ها در آب روها، رودخانه ها و زیر پل ها بوده که با اندک بارش باران می تواند بروز خساراتی جبران ناپذیر را به همراه داشته باشد.



یکی از کسبه نیز که از بوی نامطبوع گندآب ها به ستوه آمده بود خواستار رسیدگی مسئولین به این شرایط شد . او که از عملکرد متولیان بهداشت جامعه گلایه مند بود بیان داشت : این کثیفی ها باعث افزایش سگ های ولگرد در این محله شده است و سلامت خانواده ها در خطر است .

شهروند دیگری نیز در گفتگو با خبرنگار ما از پیگیری های متعدد خود برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی رودخانه هایی که از میان محله های قدیمی شهرجهرم عبور می کند و سلامت اهالی را به خطر مواجه کرده است گفت و عنوان کرد : مشخص نیست دقیقا کدام ارگان متولی ساماندهی به این امر است . از پاس کاری مسئولین کلافه شده ام و پیگیری هایم علیرغم قول مساعد مسئولین نتیجه ای نداشته است .

آنچه مسلم است؛ لزوم همکاری دستگاه های متولی امر سلامت با دستگاه های خدماتی شهر در  پاکسازی و پیشگیری از بروز این چنین نازیبایی ها در سطح شهر بوده و در این راستا نظارت ویژه متولیان بخش سلامت ضروری به نظر می رسد.


تصاویر خود گویای این سخنان بوده و تنها گوشه ای از آن به تقاضای مردم تهیه شده منعکس می شود. ممکن است واقعیت تلخ محیط پیرامون ما به مذاق بینندگان خوش نیاید اما ناچاریم برای برطرف شدن آن ، این تصاویر را منتشر کنیم . امید که مسئولین ببینند و در فکر چاره باشند .

معتقدیم این گونه واقعیت ها زیبنده شهری مانند جهرم نیست و نمی توان آن را انکار کرد چرا که سلامت مردم امری ضروری بوده و به خطر افتادن آن غیر قابل توجیه است.



منبع:  پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان