کد خبر: ۱۱۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

بررسی مشکلات بیش از یک هزار واحد تولیدی در فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، با اشاره به تشکیل 176 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در این استان گفت: در این نشست ها مسایل و مشکلات یک هزار و 141 واحد تولیدی و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش شیرازه یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، افزود: مجموع تصمیم های این نشست ها به بیش از یک هزار و 630مصوبه و رفع مشکل بیش از 650 واحد تولیدی استان منجر شد.
وی ادامه داد: همچنین گزارش سیستم بانکی و دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید استان حاکی از آن است که تاکنون از محل 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح رونق تولید در سال 96در کشور، 160 میلیارد تومان به 114واحد تولیدی که طرح های آنها به تصویب رسیده پرداخت شده است.
او اظهار کرد: بیشتر این پرداخت ها به ترتیب توسط بانک های صنعت و معدن، ملی و کشاورزی استان انجام شده است.
وی گفت: تاکنون تقاضای 887 واحد تولیدی استان از مجموع یک هزار و 700 واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند به تصویب کمیته های کارشناسی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رسیده و برای اخذ یک هزار و 62 میلیارد تومان تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: مقرر شده امسال از محل 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده، مشکلات سرمایه در گردش 10 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط رفع شود و سرمایه ثابت 6 هزار واحد تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد و سرمایه بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی نیز تامین شود.
رحمانی ادامه داد: سال 95 نیز در فارس 663میلیارد تومان تسهیلات از محل 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده برای کل کشور به 482 طرح تولیدی و صنعتی این استان پرداخت و همچنین 360 میلیارد تومان تسهیلات نیز مستقیما توسط بانک ها پرداخت شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان