کد خبر: ۱۱۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

کمبود امکانات زمستانی در قطب گردشگری فارس

متاسفانه در کمبود امکانات اولیه سپیدان جز برترین های فارس است ؛شهرستانی با این قابلیت ها می تواند بزرگترین منبع درامد را داشته باشد اما نبود امکانات اولیه برای گردشگران تا این سفر؛ آخرین سفرشان به سپیدان باشد.

به گزارش شیرازه، شهرستان زیبای سپیدان به عنوان نگین زاگرس در شمال غربی استان فارس ودر بین دومرکز استان پهناور مانند فارس وکهگلویه وبویراحمد قراردارد. نزدیکی این شهرستان به جنوب کشور وهمچنین دارابودن پیست های اسکی وبارش های خوب در فصل زمستان (بجز امسال) مزید برعلت شده است تا مسافران وگردشگران شهرستان سپیدان رابرای تفریح وورزشهای زمستانی انتخاب کنند.

شهرستانی که به عنوان نگین زاگرس محسوب می شود اما متاسفانه در کمبود امکانات اولیه جز برترین های فارس است .شهرستانی با این قابلیت ها می تواند بزرگترین منبع درامد را داشته باشد اما نبود امکانات اولیه گردشگران را براین وامی دارد تا این تفریح؛ تفریح اخر آنها باشد .

طبیعت چهارفصل شهرستان  سپیدان و برخورداری از مناطق بکر آب و هوایی از ویژگی‌های ممتازی است که می‌تواند این شهرستان را در زمره مناطق بالقوه برای جذب گردشگردرجنوب کشور ودر تمام فصول سال قرار دهد.شهرستان سپیدان با دارا بودن جاذبه های گردشگری بسیار و مناظر و چشم انداز های  طبیعی، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه های زاگرس می تواند جایگاه ویژه ای را در جلب گردشگران به خود اختصاص دهد.
 

 داشتن آبشارها وباغات وجنگل های متعدد ووجود مناطق بکرگردشگری و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم نواز در فصل‌های مختلف سال، چشم هر علاقمند و گردشگری را خیره می‌کند که می‌توان با مدیریتی صحیح و اصولی و با استفاده از روش‌های ظرفیت‌های بالقوه شهرستان را به بالفعل تبدیل کرد و سود سرشار گردشگری طبیعت را نصیب شهرستان کرد.

شاید زمستان برای برخی ها سخت وسرد باشد ولی زمستان با تمام سختی‌ها و سردی‌هایش جلوه خاص و زیبایی را به طبیعت بکر وزیبای نگین زاگرس می‌دهد به طوری که گویی نگین زاگرس چادری سپیدبه خود پوشیده است که می توان با برنامه ریزی‌های مدون از ظرفیت‌های طبیعی گردشگری برای جذب گردشگران استفاده‌های بهینه‌ کرد.ایجاد بازارچه های فصلی وجشنواره های برفی همراه با ورزش‌های زمستانی می تواند گردشگران زیادی را روانه شهرستان سپیدان کند.

گردشگران نه تنها خواهان لذت بردن از طبیعت و فرهنگ منطقه هستند، بلکه به امکانات وبرنامه های فرهنگی نیز می اندیشند.گردشگران باورود خود می تواند نوید اقتصادی روان وجذب سرمایه را برای شهر وروستا به ارمغان بیاورند که در این میان همت مسئولین را می طلبد.

اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در سطح شهرستان برای جذب گردشگران در ایام زمستان نشده است و سئوالی که اینجا مطرح می‌شود، آیا وقت آن نشده است با یک برنامه ریزی دقیق ومنظم سهم شهرستان سپیدان این نگین زاگرس در جذب گردشگران برای ایام زمستان مشخص شود تا بتوانیم همگام با سایر مناطق در کشور برای جذب گردشگران حرکت کنیم؟! شهرستانی که در منطقه جنوب کشور از لحاظ چهارفصل وزمستانی پربرف وزیبا بی نظیر است اما حیف وصد حیف

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، زمستان
نظرات بینندگان