کد خبر: ۱۱۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

ساخت یك مدرسه ۹ كلاسه به‌همت یك معلم خیر در شیب‌كوه فارس

به‌همت یك معلم خیراندیش، یك مدرسه ۹ كلاسه در منطقه شیب‌كوه شهرستان فسا استان فارس احداث شد.
به گزارش شیرازه، مراسم افتتاح مدرسه خیرساز منطقه شیب‌كوه شهرستان فسا استان فارس برگزار شد.

این آموزشگاه دارای ۹ کلاس درس است که به همت فرهنگی خیر، مهندس علی رعیت‌پیشه و با مشارکت اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع و با زیر بنای ۶۳۰متر مربع بنا شده است.
آموزشگاه مذكور مجهز به امکاناتی همچون سیستم سرمایشی و گرمایشی و نمازخانه است که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال احداث شده است.
حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی است که دلسوز جامعه باشند و بتوانند از داشته‌های خود به نحو شایسته برای خدمت به جامعه بهره بگیرند.
وی افزود: انسان‌هایی در جامعه مفید و موثر هستند که در عین برخورداری از منابع مالی، بتوانند به دور از دلبستگی به آن، از این منابع خدادادی برای رفع مشکلات جامعه خود استفاده كرده و به مردم خود خدمت کنند.
آذری، اقدام خیرخواهانه یک فرهنگی را در ساخت مدرسه مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: فرهنگیان همواره به‌عنوان یک الگو شایسته در جامعه مطرح هستند و هر اقدام نیکی که انجام دهند، یک فرهنگ‌سازی است و می‌تواند الگو و سرمشق حرکت دیگر افراد جامعه در آن مسیر باشد و ما باید قدر دان این افراد باشیم.
مدیركل آموزش و پرورش فارس ابراز امیدواری كرد كه بتوانیم جوانانی را تربیت کنیم که با احساس مسئولیت در قبال جامعه با کارآفرینی و ایجاد اشتغال زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم كنند.
محمدجواد جمالی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: هم‌اکنون بر خلاف گذشته، ثروت جوامع را بر اساس خرد افراد آن جامعه می‌سنجند.
وی افزود: خرد می‌تواند ثروت ایجاد کند و برای کشور پیشرفت و توسعه را به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که در دین مبین اسلام بر اهمیت دانایی تاکید شده است، چنانچه در آیات مختلف بر این موضوع تأکید شده و در جایی نیز شهدای عالم را نسبت به سایر شهدا برتر دانسته است.
جمالی ضمن انتقاد از کم توجهی دهه‌های اخیر به آموزش و پرورش گفت: در سال‌های گذشته هم به جهت سخت‌افزاری و به جهت نرم‌افزاری آموزش و پروش مورد غفلت واقع شده و یکی از دلایلی که امروزه موجب مهاجرت افراد از روستاها به شهرها شده، نبود مدارس مناسب در مناطق روستایی است که باید برای رفع این مشکل تلاش کرد.
وی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه در روستاها کشور همه جانبه نبوده و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اقدامات مهمی، به‌ویژه در ساخت و ساز مدرسه انجام شده است و لازم است مسئولان با کمک همه اقشار جامعه، اعم از علما، روحانیون و سایر مسئولان برای هدایت خیرین به سمت آموزش و پرورش کمک کنند.
عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دانش‌آموزان علاوه بر نیاز به فرا گیری علم و دانش، نیازمند پرورش جسمی هم هستند که باید به در این زمینه نیز به آموزش و پرورش توجه شده و برای ساخت اماکن ورزشی برای دانش‌آموزان نیز اقداماتی انجام شود.

نظرات بینندگان