کد خبر: ۱۱۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
در گفتگو با رئیس اداره کتابخانه های لارستان مطرح شد؛

سرانجام بزرگترین « کتابخانه مرکزی کشور » در لارستان به کجا رسید؟

معاون مدیرکل و رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان گفت:اگر این اعتبار پرداخت شود و سال آینده نیز همین مبلغ مصوب و تخصیص داده شود امید می رود این پروژه بزرگ فرهنگی لارستان تمام شود.

به گزارش شیرازه،  محمد معتمدیان معاون مدیرکل و رئیس کتابخانه های عمومی لارستان در خصوص آخرین وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی لارستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه این پروِژه با زیر بنا 3 هزار 500 متر یکی از بزرگ ترین کتابخانه های کشور محسوب می شود اظهار داشت:در سال 88 ساخت کتابخانه مرکزی لار با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان آغاز و حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت تا سال 90 که به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات پروژه راکد ماند.

وی ادامه داد: با پیگیری مجددی که با نماینده مجلس،فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی لارستان صورت گرفت از بهمن 95 دوباره روند ساخت از سر گرفته شد که تاکنون پیشرفت پروژه به 75 درصد رسیده است. معتمدیان با اشاره به اینکه تاکنون یک و نیم میلیارد تومان برای ساخت پروژه هزینه شده است خاطرنشان کرد:امسال نیز یک میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مصوب شده است ولی هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه این مبلغ باید تا بهمن ماه امسال تخصیص داده شود ابراز امیدواری کرد:اگر این اعتبار پرداخت شود و سال آینده نیز همین مبلغ مصوب و تخصیص داده شود امید می رود این پروژه بزرگ فرهنگی لارستان تمام شود. 

رئیس اداره کتابخانه های لارستان در پایان با گلایه از مسئولان شهرستان از عدم توجه به مسئله فرهنگ تصریح کرد:برخی از مسئولان فراموش کرده اند که چیزی به نام فرهنگ اجتماعی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و البته همه معضلات نیز ناشی از همین کم کاری در حوزه فرهنگ است.

 تصاویری از روند ساخت پروژه کتابخانه مرکزی لارستان را ببینید:



منبع:  لادستان
برچسب ها: لارستان ، کتابخانه ، فارس
نظرات بینندگان