کد خبر: ۱۱۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

شهرستان استهبان به پایلوت کشوری در مباحث قرآنی تبدیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به انجام فعالیت‌های قرآنی گسترده در شهرستان قرآنی استهبان به ویژه روستاهای آن گفت: این شهرستان می‌تواند به پایلوت کشوری در مباحث قرآنی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های قرآنی موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در دهستان خیر اظهار داشت: موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) اقدامات ارزشمندی در مباحث قرآنی انجام داده و نمونه بارز آن نیز حضور علاقه‌مندان به حفظ قرآن از سراسر کشور در روستاهای قرآنی محمدآباد و لای‌خرمی این شهرستان و حفظ کل قرآن در مدت یکسال است.

وی بیان کرد: برنامه‌هاییکه توسط موسسه قرآنی بیت الاحزان در روستاهای استهبان از جمله راه‌اندازی مدرسه علیمه، با محوریت حفظ کل قرآن ویژه طلاب در روستای قرآنی محمدآباد انجام شده، یک اقدام ارزشمند و برنامه‌ای کشوری است که می‌تواند الگوی سایر استان‌ها و تشکل‌های مختلف قرآنی و حوزوی باشد.

مهرابی بیان کرد: اینکه امروز در یک روستای استان فارس مشاهده می‌کنیم که از استان‌های مختلف کشور و حتی جوانانی از عراق برای حفظ کل قرآن دور هم جمع شده‌اند، برای این استان جای بسی افتخار است و انتظار داریم با حمایت مسئولان استانی و کشوری این برنامه‌ها تقویت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس افزود: اگر مسئولان استان فارس همکاری کرده و به بحث قرآن و مباحث فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشند این ظرفیت در استهبان وجود دارد که به عنوان پایلوت قرآنی در کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد و برنامه ما بر این است که  برای برون رفت از آسیب‌ها و نابسمانی‌های اجتماعی راهی جزء پناه آوردن به قرآن وجود ندارد گفت: امروز در تمام مجموعه‌ها خلاء هنرمند قرآنی، انیمیشن‌ساز قرآنی، استاد قرآنی، مهندس قرآنی و پزشک قرآنی در جامعه ما احساس می‌شود و باید تلاش کنیم که سبک زندگی ما به جامعه قرآن پیش رود.

مهرابی تصریح کرد: حمایت و تقویت برنامه‌های قرآنی موضوع بسیار مهمی است که امیدواریم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و مسئولان به این مهم توجه داشته باشند.

به گزارش تسنیم، در این بازدید حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به تشریح فعالیت‌های این موسسه قرآنی در نقاط مختلف کشور به ویژه روستاهای کمتربرخوردار و محروم پرداخت.

همچنین علی شاهسون عضو شورای اسلامی روستای محمدآباد نیز توضیحاتی در زمینه ظرفیت‌های قرآنی روستای قرآنی محمدآباد و قابلیت تبدیل آن به یک منطقه گردشگری مذهبی ارائه داد./ تسنیم



نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان