کد خبر: ۱۱۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
در نشست هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با رئیس جمهور مطرح شد؛

برداشت از صندوق توسعه ملی راهکار دولت برای برون رفت از لایحه بودجه 97

به گفته معاون رئیس جمهور؛ لایحه بودجه سال 97 برنامه یک‌ساله دولت بر مبنای 4 سال برنامه‌ای است که به مردم وعده داده شده است و گشایش‌های سال جاری در سال آینده کم نخواهد شد.
برداشت از صندوق توسعه ملی راهکار دولت برای برون رفت از لایحه بودجه 97
به گزارش شیرازه؛ هفته گذشته رئیس جمهور مصوبات کمیسیون تلفیق مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی را مورد انتقاد قرار داده بود. از همین رو روز گذشته همزمان با آخرین روزهای بررسی لایحه بودجه 97 در کمیسیون تلفیق، هیئت رئیسه این کمیسیون با رئیس جمهور دیدار و بر سر مسائل مورد اختلاف از جمله هدفمندی یارانه، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و برداشت از صندوق توسعه ملی گفتگو کردند.

به گفته معاون رئیس جمهور؛ لایحه بودجه سال 97 برنامه یک‌ساله دولت بر مبنای 4 سال برنامه‌ای است که به مردم وعده داده شده است و گشایش‌های سال جاری در سال آینده کم نخواهد شد بلکه طبق پیش‌بینی دولت در سال 97 حدود 838 هزار جوان وارد بازار کار می‌شوند. همچنین در کنار دو موضوع فقرزدایی و اشتغال‌زایی، اقدام برای اتمام بیش از 71 هزار پروژه که 65 هزار پروژه آن استانی و شش هزار پروژه ناتمام ملی است، مورد تاکید و پیگیری قرار می‌گیرد.

نوبخت ضمن تاکید بر کمک صندوق توسعه ملی و نظام بانکی گفته است؛ مصمم هستیم بیش از 126 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های ناتمام عمرانی صرف کنیم و با پیگیری موارد مطرح شده در سال آینده شاهد رشد سرمایه‌گذاری و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود.

به گزارش شیرازه؛ در حالی جلسه کمیسیون تلفیق مجلس با رئیس جمهور برای بررسی بندهای هزینه‌ای لایحه بودجه برگزار شد که هنوز سقف درآمدی لایحه بودجه قطعی نشده و از طرفی دولت مجوزی از مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی و عدم پرداخت سهم صندوق دریافت نکرده است.

نظرات بینندگان