کد خبر: ۱۱۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
شهردار شیراز:

بدهی های شهرداری 3 هزار میلیارد تومان است/ 46 میلیارد تومان حقوق ماهانه کارکنان شهرداری شیراز است

شهردار شیراز از تعهدات مالی 3 هزار میلیارد تومانی شهرداری خبر داد و گفت: این مبلغ مجموع بدهی درخصوص جمع اوراق مشارکت، املاکی که در مسیر پروژه های عمرانی قرار گرفته، تسهیلات بانکی و بدهی به پیمانکاران است.
بدهی های شهرداری 3 هزار میلیارد تومان است/  46 میلیارد تومان حقوق ماهانه کارکنان شهرداری شیراز است
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز بعداز ظهر دوشنبه ( 25 دی) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز از تعهدات مالی 3 هزار میلیارد تومانی شهرداری خبر داد و گفت: این مبلغ مجموع بدهی درخصوص جمع اوراق مشارکت، املاکی که در مسیر پروژه های عمرانی قرار گرفته، تسهیلات بانکی و بدهی به پیمانکاران است.

حیدر اسکندرپور با اظهار اینکه بدهی های شهرداری به پیمانکاران 384 میلیارد تومان است، بیان کرد: تملک املاک در مناطق متفاوت بالغ بر 44 میلیارد تومان است که الان سند زدیم ولی بدهکار هستیم.

 وی در ادامه گفت: به دلیل حکم صادر شده از دادگاه ملزم به پرداخت 30 میلیارد تومان هستیم.

شهردار شیراز اظهار داشت: 292 میلیارد تومان املاکی هستند که در پروژه ها عمرانی در مسیر قرار گرفته اند که یا به توافق رسیده ایم یا در حال توافق هستیم.

اسکندرپور بیان کرد: برای پروژه های عمرانی بالغ بر 900 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده کرده ایم که غالبا با سودهای 18 درصد بوده است.

وی با اعلام اینکه امکان پرداخت این تسهیلات برای ما وجود نداشته است، در خصوص اوراق مشارکت، گفت: از سال 92 تاکنون 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروش به رفته است.

شهردار شیراز سود اوراق مشارکت را بالغ بر 267 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: 174 میلیارد تومان بابت کسورات قانونی بدهکاریم.

اسکندرپور با اظهار اینکه فشار بسیاری بر دوش مجموعه شهری شیراز وجود دارد چرا که باید این حجم بدهی ها را باید بپردازیم، در ادامه گفت: بالغ بر 924 میلیارد تومان است پیمانکاری که کار کرده باید پولش را دریافت کند و یا شخصی که ملکش در مسیر بوده و آن را به شهرداری داده است باید هزینه اش را دریافت کند.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز ماهانه 46 میلیارد تومان حقوق به 11 هزار و 948 نفر نیروی کار می پردازد، اظهار داشت: ماهیانه با هزینه های جاری 63 میلیارد تومان در شهرداری خرج می شود.

شهردار شیراز جمع طلب های شهرداری از ادارات دولتی و دولت را 250 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 230 میلیارد تومان تا اسفند سال جاری بابت اوراق مشارکت به بانک شهر باید پرداخت شود که با توجه به درآمد شهرداری امکان‌پذیر نیست، اما املاکی داریم که با فروش یا تهاتر به بانک شهر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز 110 میلیارد تومان از ادارات دولتی، 80 میلیارد تومان از دولت بابت قطار شهری طلب و 60 میلیارد تومان چک وصول نشده دارد، افزود: مجموع طلب شهرداری شیراز 250 میلیارد تومان است.

شهردار شیراز استقبال از سرمایه‌داری را به عنوان یک الزام برای شهرداری شیراز در جهت رفع مشکلات دانست و درخواست خود را مبنی بر حمایت شورای شهر شیراز از مجموعه مدیریت شهرداری، گفت: تلاشمان را می‌کنیم تا به‌ موقع مطالبات شهرداری را پرداخت کنیم.
نظرات بینندگان