کد خبر: ۱۱۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۶
در نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کازرون مطرح شد؛

رسانه ها میتوانند در تامین امنیت روانی و اجتماعی جامعه بازوی پلیس باشند / اگر مردم بین مسئولین باشند، مردم حرف‌هایشان را باور میکنند

اولین نشست خبری فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان کازرون با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در مرکز فرماندهی این نهاد برگزار شد.

به گزارش شیرازه، اولین نشست خبری فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان کازرون با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در مرکز فرماندهی این نهاد برگزار شد.

سرهنگ محمد عبادی­ نژاد، فرمانده پلیس کازرون در این نشست گفت: اولین جلسه رسمی خود را با خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار دادم چون معتقدم، رسانه ها میتوانند در تامین امنیت روانی و اجتماعی جامعه بازوی پلیس باشند.

وی با اشاره به اینکه فناوری های جدید زمینه انتشار کوچکترین اخبار و محتوا در زمان کم و در محدوده ای گسترده فراهم کرده است بیان کرد: بایستی از ظرفیت رسانه ها و فناوری های نوین برای ثبات جامعه بهره برد.

عبادی­نژاد گفت: از رسانه ها توقع داریم خدمات شبانه روزی پلیس در تامین امنیت را که همواره با خویشتن­داری و عطوفت با شهروندان و قاطعیت با متخلفین و مجرمین همراه بوده است را به خوبی پوشش بدهند.

فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: امروز در دنیا، برای ایجاد امنیت، رعایت شاخص­هایی را حتی در مهندسی ساختمان ها، اتومبیل ها و مراکز تجاری و خدماتی اجباری کرده­اند، مثلا شهرداری ها براساس قانون وظیفه دارند قبل از اعطای پایان کار به ساختمان ها، مسائل ایمنی در برابر سرقت را هم کنترل کنند.

وی افزود: رسانه‌­ها هم بایستی پلیس را در زمینه آموزش شهروندان در مقابل شگردهای مجرمین و هم مسایل اخلاقی و اجتماعی یاری کنند و با ایجاد تصویر کلی از جرایم در اذهان عمومی، زمینه قبیح دانستن تخلفات و جرایم را در افکار عمومی ایجاد نمایند.

عبادی­ نژاد با اشاره به سرانه همکاری مردم با پلیس در کشورهایی همچون آلمان، گفت: امروز در تمام دنیا مردم همزمان با اجرای امورات روزمره، اقدامات اطراف محل کار و زندگی خود را رصد می­کنند و کوچکترین مسایل مشکوک را به پلیس گزارش می­دهند و همین مسایل موجب کاهش جرایم و افزایش سطح امنیت اجتماعی می شود.

فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: اگر رسانه  بدون غرض ورزی و کارشناسانه با سرعت و دقت کافی اقدام به انتشار اخبار نماید، زمینه شایعه سازی را از فرصت طلبان می­گیرند و در تامین امنیت روانی جامعه سهیم خواهند بود.

وی افزود: پلیس به تنهایی وظیفه تولید امنیت را برعهده ندارد و دستگاههای مختلفی در کشور متولی امنیت هستند که در این میان، پلیس وظیفه حفظ امنیت را برعهده دارد و نباید همه توقعات در تامین امنیت به سمت پلیس باشد بلکه باید مطالبه از همه صورت بگیرد و ضروری است همه دستگاهها به ویژه آموزش و پرورش در این زمینه پلیس را یاری نماید.

عبادی ­نژاد گفت: رسانه ها می توانند در همسو سازی همه نهادها و دستگاه­ها برای همکاری و همراهی پلیس نقش مطالبه گری داشته باشند تا پلیس با بضاعت نیروی انسانی و تجهیزاتی که دارد سربلند در خدمت مردم باشد.

رئیس پلیس کازرون  با بیان اینکه نیروی انتظامی بیش از آنکه به دنبال رفاه برای پرسنل و دستگاه اداری خود باشد، تمام تلاش خود را برای تامین امنیت بکار گرفته است بیان کرد: امروز می بینیم پلیس در سطح کشور بجای اینکه به دنبال جذب بودجه برای ساخت و ساز ادارت خود باشد، تمام تلاش خود را برای دریافت بودجه در زمینه کنترل مرزها انجام می­دهد تا با احداث کانال و یا دیواره­های مرزی و یا نصب تجهیزات کنترلی مدار بسته مانع ورود هرگونه ناامنی به داخل کشور شود.

وی در رابطه با مسایل ترافیکی موجود در شهر بیان کرد: موضوع ترافیک شهری به تنهایی برعهده پلیس نیست و دستگاه­های مختلفی متولی بهبود وضعیت ترافیکی شهر هستند.

عبادی ­نژاد گفت: بیشترین اقدام در زمینه کاهش ترافیک را خود مردم می توانند انجام بدهند و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و همچنین پیشگیری از تردد نابجا در خیابانهای پرتردد، شورای ترافیک را همکاری کنند.

فرمانده انتظامی کازرون، رعایت نکات کنترل ترافیک در زمان احداث خیابان ها و معابر، احداث پارکینگ های خودرو در نقاط مختلف شهر و در نظر گرفتن پارکینگ مراکز تجاری و مسکونی را مهمترین عوامل پیشگیری از بروز ترافیک در خیابان­ها دانست.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم بین مردم باشیم و حرف آنها را بشنویم بیان کرد: اگر مسئولی پولی هم برای اجرای پروژه ندارد، اما بیاید بین مردم و فاصله ­اش را با مردم کم کند، آن وقت مردم حرف هایش را باور می­کنند. اگر ما مسئولان پول و بودجه برای خدمت به مردم هم نداشته باشیم، کافی است این را صادقانه به آنها بگوییم، مطمئنا آنها حرف راست را به خوبی می شناسند و باور میکنند.

منبع: کازرون خبر

برچسب ها: کازرون ، فارس ، رسانه
نظرات بینندگان