کد خبر: ۱۱۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

پیاده روهایی که به پارکینگ بانک ها تبدیل شده است

نقش پیاده‌روها در سپیدان تغییر کرده وبه محلی برای پارک خودروها مبدل شده؛ توقف خودرو درپیاده روها، مقابل چشمان پلیس راهور امری است که برای شهروندان امری عادی شده است.

به گزارش شیرازه،حال اگر مغازه دارن محترم که پیاده‌روها را ملک شخصی خود تصور می‌کنند و اجناس مغازه خودرادر پیاده روها پهن می کنند را کناربگذاریم مدتی بسیار طولانی است که پیاده روهای مرکز شهرستان سپیدان در تسخیر بانک ها درآمده واز پیاده روها که حق مردم است برای پارک خودروهای کارمندان بانک ها استفاده میکند.

این درحالی که این نقطه به عنوان پرترددترین نقطه مرکز شهرستان محسوب می شود پیاده‌رو ها محل عبور و مرور عابرین پیاده است که در شهر اردکان تغییر کاربری داده شده و ماشین های کارکنان بانک ها در آن پیاده رو پارک می کنندو عابرین محترمی که قصد عبور و مرور دارند، پیاده‌رو را ترک نموده و با احتیاط در خیابان ادامه مسیر می دهند.


پارک خودرو در پیاده روها که محل تردد مردم و عموم است همواره مردم اردکان را با مشکل مواجه می کند که البته این مساله از سوی بانک های دولتی که باید الگویی برای سایر باشند بعید به نظر می رسد.یکی از شهروندان ضمن گلایه از پارک خودرو کارکنان بانک ها در پیاده رو به خبرنگار ماگفت: پارک خودرو در پیاده روهای سطح شهر اردکان به امری عادی تبدیل شده است. 

توقف خودرو در پیاده روها، مقابل چشمان پلیس راهور امری است که برای شهروندان عادی شده است، جای تعجب است که این مکان دقیقا در مقابل چشمان پلیس راهور اتفاق می افتد بارهای بار تکرار شده است وماموران پلیس راهنمایی و رانندگی باید به این تخلف آشکار توجه داشته باشند و آنها نسبت به این عمل غیرقانونی بی تفاوت نباشند.

 درحالی که استفاده از فضای پیاده روجهت پارک خودروهای شخصی از لحاظ قانونی مشکل دارد و باید متولیان امر در این زمینه چاره ای اساسی بیندیشند.اشغال فضای پیاده رو توسط خودروهای پارک شده ؛عبور عابران از پیاده رو را درپرتردترین نقطه شهرستان راغیر ممکن کرده است البته این کار چهره شهر را زشت نیز می کند.


 حال سئوالی که مطرح می شود اینکه چرا مسئولان امر برخوردی با خاطیان انجام نمی دهند اگر یک شهروند معمولی مرتکب چنین خطایی می شد آیا چشم پوشی می کردند ؟ اما انتظار می رود که مسئولان بیشتر از مردم مطیع قانون باشند و مسئولان بانکهای مربوطه باید برای خودروهای کارکنان خود اقدام به احداث پارکینگ کنند.

برخی از مشکلات ترافیکی موجود در سطح شهر به توقف خودروهای این اشخاص در پیاده روها بر می گردد که نیاز است مسئولان مربوطه در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند.

استفاده از پیاده رو به عنوان پارکینگ چه برای افراد حقیقی و چه اشخاص دولتی خلاف قانون است چرا که استفاده از پیاده رو به عنوان پارکینگ سد معبر می شود و مصداق ماده 55قانون شهرداری هاست و قطعا افراد متخلف باید از طریق پلیس اعمال قانون شوند.

به راستی علت این تخلف چندین ساله در شهرستانی توریستی وچهار فصل سپیدان چیست؟ چاره کار چیست و کجاست؟

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، سد معبر ، فارس
نظرات بینندگان