کد خبر: ۱۱۸۴۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۶

هرجا سخن از مواضع شاذ است، نام «بهرام پارسایی» می‌درخشد!

آقایان محترم؛ فکری برای رفع فقر، عدالت اجتماعی، اشتغال و توزیع ثروت کنید؛ وگرنه افزایش مالیات، گران کردن مرغ و تخم‌مرغ، دو برابر کردن عوارض و افزایش هزینه سکونت در کلان‌شهرها که راه‌حل نیست!
به گزارش شیرازه، وکیل اول شیراز در مجلس شورای اسلامی طی اظهارنظری عجیب گفته است: «باید هزینه سکونت در شهرها بالا رود تا از حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها کاسته شود»!

جالب آنکه بهرام پارسایی این اظهارنظر را درست بعد از موج اعتراضات بی‌سابقه مردم به گرانی و بیکاری و مشکلات اقتصادی گفته است؛ کانّه گوش شنوایی برای شنیدن فریادهای مردم نیست و مردم شیراز هرچه هم از گرانی بنالند، باز هم مرغ نماینده آنها در خانه ملت فقط یک پا دارد و می‌گوید «باید گران‌تر شود»!

وی سومین فردی است که تاکنون چنین بی‌منطق، در موضوع حاشیه‌نشینی نظر داده است. آن دو دیگر، یکی شهردار تهران پیش از انقلاب و دیگری شهردار تهران پس از انقلاب بودند. نماینده شیراز سومین نفر است. آن‌ها خیلی زود هزینه سنگین دیدگاه برده‌دارانه خود را با رأی مردم پرداختند. چندان‌که تاریخ معاصر ایران همه آنچه از دوران مدیریت آن دو را به خاطر دارد همین یک جمله است، که البته سرنوشتی تلخ برای هر دو رقم زد. منتظر می‌مانیم تا سرنوشت سومی را هم ببینیم.

تفکیک مردم به شهروندان درجه‌یک و درجه‌دو تاکنون با روش‌های مختلفی تئوریزه شده، سخن نماینده مردم شیراز هم جز این نیست.

نمایندگان ظاهراً ناتوان از اینکه قرار است کشور را آباد کنند، تصمیم گرفته‌اند به فکر لوکس‌سازی چند نقطه باشند. ظاهراً سوگند نمایندگی را فراموش کرده‌اند که در برابر تمام ملت مسوول‌اند و پاسخگو. احتمالاً این دست نمایندگان، در ادامه افکار مُشعشع خود مبنی بر محروم‌سازی مردم به‌جای آبادسازی کشور، کلان‌شهرها را با کانال، خاکریز یا شاید هم میدان مین محاصره می‌کنند تا مبادا بقیه ایرانیان راهیِ کلان‌شهرها شوند!

لابد در ادامه این افکار تابناک، نظر این نماینده به سمت دستگیری و حمله به حاشیه‌نشینان هم خواهد رفت! کاش حداقل سرنوشت این روش‌ها را در «داکا»، «کلکته» و «جاکارتا» می‌دانستند تا در جایگاه نماینده ملت، چنین توهین‌هائی به مردم روا نمی‌شد.

آقایان نماینده! اگر برای مشکلات کشور پاسخی ندارید، پاک کردن صورت‌مسئله بدترین پاسخ است. بهتر است به‌جای تفکیک شهروندان به درجه 1 و 2 و 3 و ... به این فکر کنید که چه کرده‌اید که مردم برای حل مشکلات زندگی روزمره، به کلان‌شهرها هجوم می‌آورند؟

آقایان محترم! فکری برای رفع فقر، عدالت اجتماعی، اشتغال و توزیع ثروت کنید؛ وگرنه افزایش مالیات، گران کردن مرغ و تخم‌مرغ، دو برابر کردن عوارض و افزایش هزینه سکونت در کلان‌شهرها که راه‌حل نیست!

وقتی با مصوبات خود شرایط را به‌گونه‌ای پیش برده‌اید که 50 درصد امکانات کشور در تهران و باقیمانده نیز عمدتاً در چند کلان‌شهر متمرکز شده، راهی برای مردم باقی گذاشته‌اید؟!

اما سؤال مهم‌تر از جریان اصلاح‌طلب فارس است؛ سخنان این نماینده محترم که از قضا سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هم به شمار می‌رود، بالاخره دیدگاه جریان سیاسی اوست یا نظرات شخصی‌اش؟ اگر اولی است که وااَسَفا؛ و اگر مواضع فردی است، حداقل موضعی بگیرید تا به پای شما نوشته نشود.
فَتامّل!

محمدحسین رئیسی؛ مدیر خبرگزاری فارس در استان فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶
0
از ماست که بر ماست !!! این نتیجه انتخاب سیاسی ، حزبی و قومیتی است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶
0
جای تعجب نیست بلکه بسیار بجاست همیشه یک مثل وجود دارد که فردی از راه درست و انسانی نمی تواند مشهور شود ... پس سخن شاذ و اعمال ناصواب هم می تواند به مشهوریت فرد کمک کند
برای همین امام حسین ع در دعای عرفه می فرمایید خداوندا مرا محبوب گردان
و هرگز نمی فرماید مرا مشهور گردان چون شهرت افت دین دنیاست ولی محبت خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد