کد خبر: ۱۱۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۶
به میزبانی صفاشهر؛

اولین جشنواره حوزه‌ای قصه‌گویی شمال فارس برگزار شد

اولین جشنواره حوزه‌ای قصه‌گویی شمال فارس با عنوان «بابا برفی و ننه سرما» در صفاشهر برگزار شد.

به گزارش  شیرازه،  اولین جشنواره حوزه‌ای قصه‌گویی شمال فارس با عنوان «بابا برفی و ننه سرما»  به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک صفاشهر و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان خرم‌بید در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد.

سهیلا حسین‌پور مدیر مرکز شماره یک کانون پرورش فکری صفاشهر در گفتگو با خبرنگار بام فارس با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره گفت: با ابتکار مرکز شماره یک صفاشهر اولین جشنواره قصه‌گویی از سال 82 آغاز شد و خوشبختانه در چهاردهمین سال برگزاری این برنامه فرهنگی، میزبان اولین جشنواره قصه‌گویی حوزه‌ای شمال فارس بودیم.

وی افزود: در این مراسم که 13 ‌ قصه‌گو از شهرستان‌های اقلید، سعادت‌شهر، بوانات و مراکز شماره 1 و 2 صفاشهر حضور داشتند، گروه‌های نوجوان قصه‌های خود را برای مخاطبان و داوران این جشنواره ارائه کردند.

حسین‌پور کشف استعدادها، به بار نشاندن اندیشه‌ها و تقویت حس اعتماد به نفس و خودباوری دانش‌آموزان را از اهداف این جشنواره دانست و ابراز داشت: قصه‌گو چون آفتاب گرم و چون آب زلال و چون دریا وسیع و مهربان است، او غم و شادی را به هم گره می‌زند و زندگی را تعریف می‌کند.

وی افزود: پرداختن به قصه‌های بومی و محلی، غنی‌سازی فرهنگ قصه‌گویی، ترویج این فعالیت مهم و آموزش غیر مستقیم مفاهیم اخلاقی ومذهبی به کودکان و نوجوانان و تقدیر از پدربزرگ و مادربزرگ‌های قصه‌گو نیز از اهداف دیگر این مراسم فرهنگی بود.

از برنامه‌های دیگر این مراسم، قصه‌گویی‌های زیبا توسط تعدادی از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و اجرای برنامه توسط گروه‌های سرود دانش‌آموزی بود.

گفتنی است در پایان اولین جشنواره حوزه‌ای قصه‌گویی شمال فارس با نظر داوران نفرات برگزیده معرفی شدند که اسامی این هنرمندان عبارتند از: رعنا کارگری از بوانات، سارا ایزدی از سعاد‌ت‌شهر و محدثه اسدی و یوسف بیگ زاده از مراکز صفاشهر

منبع:   بام فارس

پایان پیام/

نظرات بینندگان