کد خبر: ۱۱۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

گلایه مردم زرقان از گرانی اجاره بهای مسکن

برخی از مستاجران شهر زرقان از گرانی اجاره مسکن گلایه دارند و اجاره های سرسام آور مسکن موجب نارضایتی بسیاری ها در این شهر شده است.

به گزارش شیرازه،  امروزه میتوان یکی از مهم ترین نیازهای بشر را مسکن به حساب آورد اما تقریبا نیمی از مردم با این مشکل که چگونه باید مشکل مسکن را حل کنند مواجه می شوند.

عده ای از این افراد به خانه اجاره ای روی میاورند تا به صورت موقت مشکلشان حل شود اما این منزل اجاره ای یا موقت تا چقدر میتواند مشکل آن ها را حل کنند؟

زمان برای مستاجرها به سرعت برق و باد می گذرد هرماه مشکل پرداخت اجاره خانه و یک ماه مانده به پایان مهلت قرار داد هم،تمامی اعضای خانواده درگیر کابوس پیدا کردن خانه جدید می شوند.

مستاجر که باشی ،یک ماه پایانی قرار داد بیشتر به یک کابوس می ماند و کابوسی که دو راه بیشتر مقابلت قرار نمی دهد؛ تمدید قرارداد با قیمتی بالاتر از سال قبل یا اسباب کشی و نقل مکان به خانه ای کوچک تر و با اجاره ای کمتر.

موضوع اجاره مسکن همواره از مواردی به شمار می رود که اخبار  و تحولات آن برای بخش قابل توجهی از اقشار جامعه اعم از مستاجر و موجر،جذاب است و با حساسیت های خاصی دنبال می شود.

نرخ اجاره بهای واحدهای مسکونی خارج از هرگونه قانون و مقررات خاص و تنها بر اساس تقاضای مالک تعیین می شود و از این رو مالکان هر ساله خارج از هرگونه ضابطه ای، اقدام به افزایش میزان اجاره بها با روند غیرمعقولی می نمایند.

افزیش اجاره بهاء در زرقان نیز مشهود است و کرایه ها در مناطق مختلف زرقان متفاوت است و این در حالی است که مستاجر های زیادی دنبال واحد هستند ولی در بنگاه ها واحد مناسب پیدا نمی کنند و یا با قیمت های سرسام آور مواجه می شوند.

برخی از مستاجران شهر زرقان از گرانی اجاره مسکن گلایه دارند و اجاره های سرسام آور مسکن موجب نارضایتی بسیاری ها در این شهر شده است.

اگر دولت نمی‌تواند به قیمت‌گذاری ورود کند اما می‌تواند تولید مسکن استیجاری را با هدف تعادل بخشی به بازار اجاره در دستور کار قرار دهد و برای تولید مسکن استیجاری یک فضای رقابتی ایجاد کند و قیمت پایه را با تولید مسکن استیجاری بشکند تا فشار کمتری به مستاجران بیاید.

در حال حاضر با این وضع معیشتی مردم و هزینه های بسیار بالای اجاره حتی برای واحدهای با چندین سال ساخت مشکلات عدیده ای را برای مردم بوجود آورده است و با توجه به رشد شهرنشینی ، مسئولان هر چه سریع تر فکری به حال مسکن و اجاره نشینی مردم بکنند تا در آینده ای نه چندان دور مشکلی به وجود نیاید.

منبع: زرقان ما

برچسب ها: زرقان ، اجاره بها ، فارس
نظرات بینندگان