کد خبر: ۱۱۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

طرح " پیاده‌روی از خانه تا مدرسه" در ۱۰ مدرسه شیراز اجرا می‌شود

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای طرح "پیاده‌روی بزرگ از خانه تا مدرسه" با حضور دانش‌آموزان شیرازی خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز محمدجواد مرادیان اظهار داشت: این برنامه با همکاری و هماهنگی حوزه معاونت بهداشت دانشگاه، اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز، مدیر دبستان پسرانه شهید "طمراس رحیمی"، نیروی انتظامی، راهنمایی رانندگی و شهرداری در بوستان شقایق شیراز برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این طرح که با حضور دانش‌آموزان و والدین آنها انجام می‌شود، نرمش و ورزش صبحگاهی، پیاده‌سازی و ایجاد فرهنگ رفتار درست بهداشتی و سلامتی است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به کم‌تحرکی نسل جدیدافزود: مساله مهمی که افراد و جامعه را درگیر کرده است، مساله کمبود تحرک بدنی و ورزش بین مردم است که در اثر آن عارضه چاقی و بیماری‌های مختلف شیوع پیدا کرده است.

مرادیان بیان کرد: شیوع چاقی و افزایش وزن در نوجوانان و جوانان بیشتر شده است با توجه به اینکه فرزندان جامعه آینده‌سازان کشور هستند، چاقی و افزایش وزن در سنین نوجوانی و جوانی سلامت نسل آینده را بیشتر با خطر مواجه می‌کند و چاقی، پرخوری و کم تحرکی زمینه را برای بروز بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند.

وی گفت: این طرح سبب تشویق والدین، فرزندان، معلمان، مدیران مدرسه و متولیان سلامت شده تا این پیام را به دانش‌آموزان و نسل آینده برسانیم که موضوع "تحرک و وررزش" یکی از نکات مهمی است که باید به آن اهمیت بیشتری داده شود.

رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز نیز از برگزاری این طرح در 10 مدرسه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این طرح، ایجاد انگیزه و علاقه بین پدر و مادر با فرزندان و تغییر عادت‌های آنها از کم‌تحرکی به سمت ورزش و پیاده‌روی است.

حمیدرضا قاسم‌پور با فراخواندن دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها به اهمیت توجه به امر ورزش و فرهنگ‌سازی عمومی افزود: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها برای موضوع پیاده‌روی فرزندان از خانه به مدرسه، نبود فضای مناسب و امنیت در مسیر است که امیدواریم با حمایت شهرداری و نیروی انتظامی و ایجاد فضای مطلوب این موضوع مهم انجام شود.


منبع: تسنیم
برچسب ها: شیرازه ، ورزشی ، اخبار
نظرات بینندگان