کد خبر: ۱۱۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۶
پخش مستقیم از شبکه سوم سیما؛

پیاده‌روی خانوادگی ۱۰۰ هزار نفری دارابی ها برگزار شد/ اجرای 2500 ویژه‌برنامه ورزش همگانی در فارس

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی بیش از ۱۰۰ هزار نفری با استقبال پرشور مردم شهرستان داراب برگزار و در قالب برنامه صبح و نشاط از طریق شبکه سوم سیما به صورت زنده پخش شد.
به گزارش شیرازه پس از برگزاری مراسم پیاده‌روی و انجام قرعه‌کشی در پایان کلید یک خودرو سواری 405 به شرکت‌کننده حاضر در این مراسم توسط شرکت نیروموتور اهداء شد.

آنچه در زیر از نظر شما مخاطبان می گذرد، مشروح نشست خبری مسئولان استانی و شهرستانی حاضر در پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شهرستان داراب است.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار داشت: داربی‌ها همواره در ورزش الگو بوده‌ و از قدیم ورزشکاران مطرحی در سطح کشوری و بین‌المللی داشته است و حضور یکپارچه و حماسی مردم این شهرستان و توابع آن در پیاده‌روی بزرگ خانوادگی حماسه‌ای دیگر خلق کرد.

سیدغلامرضا کمانه افزود: داراب بیشترین جمعیت ثبت نام کننده در شهرستان‌های کشور  برای حضور در پیاده‌روی خانوادگی را داشت و این نشان از علاقه مردم این شهرستان به ورزش است.

وی بیان کرد: با برنامه‌های مناسبی که در فدراسیون ورزش‌های همگانی طرح‌ریزی شده روز به روز شاهد توسعه و مشارکت مردم در ورزش همگانی هستیم که این مهم بیش از پیش تقویت می‌شود.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری فارس: برنامه های ورزش همگانی توسعه یابد

مدیرکل اموراجتماعی استانداری فارس با قدردانی از برگزارکنندگان پیاده روی بزرگ 100 هزار نفری خانوادگی و حضور مردم گفت: برنامه های ورزش همگانی بیش از پیش توسعه یابد.

بتول معلم در نشست خبری که پس از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در داراب برگزار شد، اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در این پیاده روی نشان از گرایش مردم به ورزش است.باید طوری برنامه‌ریزی شودکه با ایجاد زیرساخت‌ها بتوانیم ورزش همگانی را توسعه داده و مردم را از بی تحرکی نجات دهیم.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری فارس گفت: معتقدیم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بیش از پیش ورزش نهادینه شود و این موضوع نیز در کارگروه شورای اجتماعی استان فارس نیز دنبال می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس: صدا و سیمای مرکز فارس پیاده روی هفتگی در شهرستان های فارس را به تصویر بکشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با بیان اینکه دارابی‌ها با حضور حماسی و خانوادگی خود در پیاده روی روزی بیادماندنی از خود بجای گذاشتند، اظهار داشت: این حضور کم‌نظیر به عنوان رکورد جدید در پیاده روی‌های خانوادگی ثبت شد و می‌توان آن را با برنامه‌های برگزار شده، مراکز برخی از استان‌ها نیز مقایسه کرد.

حیدرعلی کامیاب با اشاره به اینکه استقبال مردم به حدی بود که نشان می دهد مردم به این درجه از شعور و آگاهی رسیدند که نسبت به ورزش کردن حساس باشند و در برنامه زندگی خود قرار دهند، افزود: درخواست ما از صدا و سیمای مرکز فارس پخش هفتگی پیاده روی مردم شهرستان های مختلف از شبکه استانی فارس است و امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد..

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: در چند سال گذشته تیم کاری استان فارس از جمله استاندار، فرمانداران، مسئولان هیئت ورزش‌های همگانی استان پای کار هستند تا لحظات خوبی و خوش برای مردم ایجاد کنیم و این همدلی مایه مباهات است.

کامیاب بیان کرد: متاسفانه در برنامه پنجم توسعه ظرفیت‌های قانونی مناسبی برای توسعه ورزش نداشتیم و بودجه ورزش لاغر شده بود که در برنامه ششم توسعه اعتبارات خوبی از محل ارزش افزوده به ورزش اختصاص یافته و این بودجه ها به شهرستان ها رو روستاها برمی گردد.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی ورزش داراب در سالجاری 10 میلیارد تومان است بیان کرد: در حال حاضر  10 سالن نیمه تمام ورزشی در این شهرستان وجود دارد که با افتتاح آن تا هفته دولت سال 97 انقلاب عمرانی اتفاق می افتد.

کامیاب تصریح کرد: 10 زمین چمن مصنوعی در بخش های مختلف شهرستان داراب زمین بزرگ و یک زمین نیز بزرگ نیز در شهر داراب ساخته می‌شود و همچنین دهه‌فجر کلنگ خانه جوان شهرستان داراب به همراه 10 شهرستان دیگر به زمین زده می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بیان کرد: در دهه فجر امسال 127 طرح طرح ورزشی در این استان افتتاح و در مجموع بیش از 700 برنامه فرهنگی و ورزشی نیز اجرا می‌شود.

وی همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در حوزه ورزش فارس را از دیگر اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان فارس برشمرد و بیان کرد: از 300 پروژه نیمه تمام در سطح استان تنها 80 پروژه باقی مانده که برای افتتاح 100 زمین چمن مصنوعی در دهه فجر امسال برنامه‌ریزی شده است.

کامیاب با بیان اینکه در سال 96 نزدیک به 200 میلیارد تومان به توسعه فضاهای ورزشی استان اختصاص داده شد که در طول سال‌های پس از انقلاب در فارس بی‌نظیر است، بیان کرد: این بودجه در سال گذشته نزدیک به 115 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه تمام پروژه‌های عمرانی فارس در حوزه ورزش فعال است، خاطرنشان کرد: ظرفیت بزرگ و ارزشمند خیران در امر ورزش قابل تقدیر است و امسال نزدیک به 50 میلیارد تومان نیز توسط خیرین در ورزش استان هزینه شده است.

کامیاب با اشاره به اینکه امسال مشکل نقدینگی و تخصیص اعتبارات ورزش استان وجود نداشت، تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات از محل اعتبارات نفت و گاز اختصاص یافته است که همراهی نمایندگان مردم در مجلس در این راستا بسیار موثر واقع شد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی فارس: پیاده‌روی دارابی‌ها یک رکوردزنی بود

مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی و رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس نیز در جمع خبرنگاران از حضور کم‌نظیر مردم شهرستان داراب در پیاده روی خانوادگی قدردانی کرد و گفت: این پیاده‌روی در مقایسه با برنامه‌های پیاده روی که در مراکز شهرستان‌های مختلف کشور برگزار می شود یک نوع رکورد زنی بود.

سیروس پاک‌فطرت بیان کرد: ارتقاء سلامت و نشاط مردم هدف اصلی برنامه‌های پیاده‌روی خانوادگی است و با برگزاری این برنامه‌ها به دنبال یادآوری اهمیت ورزش هستیم.

وی بیان کرد: استان فارس از سال آینده دو امتیاز برای برگزاری پیاده روی بزرگ خانوادگی برای پخش زنده از شبکه سوم سیما دارد و در این زمینه فرمانداران هستند که باید اعلام آمادگی کرده و پای کار آیند.

پاک فطرت افزود: از زمانی که برنامه پیاده‌روی های خانوادگی در قالب برنامه صبح و نشاط از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و در سراسر کشور نیز به اجرادرآمده، خوشبختانه مردم نیز با تحرک‌تر شده‌اند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی فارس گفت: سلسله همایش‌های صبح و نشاط حاصل تدوین سند تحول و تعالی آینده‌نگری در امر ورزش‌های همگانی است و نشان از حضور و علاقه اقشار مختلف مردم به ورزش دارد.

نماینده داراب و زرین دشت:اعتبارات ورزش همگانی بهبود یافته است

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت نیز گفت: تصویب قانون اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش، سبب رفع بسیاری از مشکلات در این حوزه شده است.

رضا انصاری نیز که در کنار مردم در پیاده‌روی بزرگ همگانی مردم شهرستان داراب در روز جمعه 29 دی‌ماه شرکت کرده بود در این نشست خبری با اشاره به بهتر شدن تأمین اعتبارات ورزش‌های همگانی در سال 96 اظهار داشت: تصویب قانون اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش، سبب رفع خیلی از مشکلات در این حوزه شده است.

وی افزود: این قانون در سال 96 به مرحله اجرایی رسید تا پایان برنامه ششم توسعه ادامه دارد که همین امر سبب تسهیل خدمات‌رسانی در این حوزه می‌شود.

انصاری از اختصاص 85 درصد این بودجه در حوزه ورزش عمومی و 15درصد در آموزش‌وپرورش خبر داد و تصریح کرد: با تصویب این قانون اعتبارات حوزه ورزش در سال 96 پنج برابر شد و این نتیجه سیاست‌گذاری‌های صحیح در این حوزه است.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شهرستان داراب 13 زمین چمن مصنوعی به مساحت 21 هزار مترمربع مصوب وجود دارد، همچنین 10 هزار متر زمین چمن طبیعی نیز در این شهرستان مصوب و برخی از پروژه‌ها عملی شده است.

وی با بیان اینکه نگاه نمایندگان فارس در مجلس سبب رشد چشمگیر سرانه ورزش در این استان شده است، خاطرنشان کرد: البته لایحه بودجه سال جدید هنوز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته اما سهمیه ورزش‌های همگانی در لایحه ابتدایی کاهش نداشته است.

انصاری خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه، سهم 27 صدم درصدی مالیات بر ارزش افزوده ورزش حفظ شده است، البته تأکید هزینه کرد این بودجه علاوه بر پروژه‌های عمرانی به سمت اجرای برنامه‌های نشاط‌آور بوده است.

شهردار داراب: پیش بینی حضور چنین جمعیت کم نظیر دارابی‌ها را نداشتیم

شهردار داراب نیز با قدردانی از حضور گسترده مردم شهرستان داراب و در پیاده روی بزرگ خانوادگی این شهرستان اظهار داشت: دارابی‌ها در این مراسم رکوردی دیگر ثبت کردند و  در اجرا و برگزاری این برنامه پرشور نقش داشتند.

نصرالله سلامی‌نژاد با بیان اینکه پیش بینی حضور چنین جمعیت باشکوهی را نداشتیم، تجربه خوبی بود و آماده‌ایم سال های آینده نیز باشکوتر برگزار کنیم افزودم امروز شهرداری و شورای اسلامی شهر داراب در ترویج ورزش همگانی همکاری خوبی با اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمین ورزشی ورزشگاه شماره 2 داراب توسط شهرداری تامین شده و با ایجاد ایستگاه‌های ورزش همگانی در سطح شهر شاهد توسعه ورزش همگانی هستیم.

شهردار داراب با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهرداری داراب برای ایجاد جاده سلامت خاطرنشان کرد: این طرح که از سال دو سال گذشته آغاز شده دارای سه کیلومتر طول است که 1.5 کیلومتر آن افتتاح شده و مابقی نیز دارای 60 درصد پیشرفت است و تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.

سلامی‌نژاد تصریح کرد: همچنین هفت هزار مترمربع زمین برای ایجاد زیرساخت‌های ورزش در بلوار دانشجو فراهم شده و ساخت زمین چمن مصنوعی برای فوتبال و همچنین ساخت زمین‌ بازی برای والیبال، پیست اسکیت و مسیر دوچرخه سواری نیز در حال انجام است.

وی گفت: در بوستان خانواده شهر داراب نیز بخشی از بوستان برای ورزش همگانی اختصاص یافته و شهرداری در تامین زمین و ساخت مجموعه ورزشی تربیت آموزش و پرورش نیز همکاری خوبی داشته است.

رئیس شورای شهر داراب: برای ورزش نه نمی گوییم

رئیس شورای اسلامی شهرداراب نیز با قدردانی از حضور بی نظیر مردم داراب در این پیاده روی افزود: همه کارها برای برگزاری این برنامه بزرگ با محوریت شورای اسلامی و شهرداری انجام شد، بیان کرد: امروز شورای اسلامی و شهرداری شیراز برای توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی 100 درصد پای کار هستند و در این زمینه نیز همکاری ها مناسبی برای ساخت مجموعه های مختلف ورزشی و جاده سلامت در این شهر انجام شده است.

رمضان بی‌ریا تصریح کرد: خودمان را ورزشی می‌دانیم و تاکنون نیز هر ورزشکاری مراجعه کرده به آنان کمک کردیم به طوری که به هر قهرمان و تیم ورزشی از 50 هزار تومان تا 10 میلیون تومان کمک شده است و این نشان می‌دهد، رویکرد ما نسبت به ورزش تعامل با تمام اداره ها است و هیچ وقت در این زمینه نه نگفتیم.

فرماندار داراب: از تمام ظرفیت‌ها داراب برای برگزاری پیاده‌روی استفاده شد

فرماندار شهرستان داراب نیز با اشاره به اینکه در برگزاری پیاده‌روی بزرگ همگانی از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های شهرستان استفاده شده است و مردم نیز استقبال کم‌نظیری از این برنامه کردند، اظهار داشت: بیش از 93 هزار نفر در سایت این برنامه ثبت‌نام کردند به نحوی که امکان ثبت‌نام مجدد یک نفر در سایت وجود نداشت و تعداد زیادی از افراد که در این برنامه حضور داشتند موفق به ثبت‌نام نشدند.

عبدالرضا قاسم‌پور تاکید کرد: ارتقای ورزش در سطح شهرستان، سلامت و نشاط مردم را به دنبال دارد و ورزش همگانی نیاز امروز این شهرستان است و نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.


منبع: تسنیم
برچسب ها: شیرازه ، ورزشی ، اخبار
نظرات بینندگان