کد خبر: ۱۱۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۶
استاندار فارس دربازدید از مزرعه پرورش ماهی خاویاری درسپیدان:

برای گسترش شیلات فارس باید ازتمام ظرفیت هااستفاده کنیم

استاندار فارس در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهی خاویار در شهرستان سپیدان گفت: برای گسترش شیلات در فارس باید از همه ظرفیت های استان و ظرفیت های ملی بهره بگیریم.

به گزارش شیرازه،  اسماعیل تبادار استاندار فارس با بازدید از مزرعه پرورش ماهی خاویاری در ملوسجان بیضا گفت: ما به دنبال شناخت ظریفت های مهم اقتصادی استان در زمینه های مختلف هستیم وهدف از بازدید ازاین مزرعه نیز درهمین راستا انجام شد خوشبختانه مدیریت این مزرعه با علم ودانش وهمچنین توان مالی وارتباطی که با سرمایه گزاران داخلی وخارجی دارد شاهد تولید خوب گوشت ماهی خاویاری وهمچنین خود خوایار در این بخش باشیم ودولت هم به منظور ایجاد اشتغال ورونق اقتصاد از بخش های خصوصی وسرمایه گزاران حمایت همه جانبه خواهد داشت.

استاندار فارس گفت: در حال حاضر میزان تولید گوشت خاویاری در استان شصت تن ودویست کیلو خاویار است که با به مرحله تولید درسیدن این مجموعه  میزان تولید خاویار دراستان به سیصدوپنجاه کیلوگرم درسال برسدکه هم از نظر اقتصادی وایجا اشتغال کمک خوبی به رونق اقتصاد استان خواهد بود.

 تبادار در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهی خاویار در شهرستان سپیدان با بیان این که با تلاش همه دست اندرکاران بخش شیلات و تولید کنندگان بخش خصوصی، تولید لارو ماهی خاویار در استان فارس باید آغاز شود، اظهار داشت: برای گسترش شیلات در فارس باید از همه ظرفیت های استان و ظرفیت های ملی بهره بگیریم.

وی با اشاره به این که ایجاد مزارع پرورش ماهی و آبزیان، زمینه مناسبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به شمار می رود، ادامه داد: خوشبختانه دانش فنی بالا و پشتوانه مالی قابل توجهی در بخش خصوصی فراهم شده است که می توان با اتکا به آن توسعه شیلات استان فارس را رقم زد.

استاندار فارس توسعه ارتباط و تعامل تولید کنندگان شیلات با متخصصان داخلی و خارجی را خواستار شد و تاکید کرد: به منظور ایجاد بازار مصرف مناسب برای آبزیان استان فارس باید برنامه ریزی کارشناسانه ای صورت گیرد و در این راستا ضرورت دارد متولیان شیلات با کمک متخصصین بازاریابی و بهره گیری از سایر زمینه های بازاریابی، ایجاد بازار مصرف مناسب و گسترده تر برای پرورش دهندگان آبزیان را فراهم کنند.

وی با بیان این که با تلاش همه دست اندرکاران بخش شیلات و تولید کنندگان بخش خصوصی، تولید لارو ماهی خاویار در استان فارس باید آغاز شود، اظهار داشت: برای گسترش شیلات در فارس باید از همه ظرفیت های استان و ظرفیت های ملی بهره بگیریم.

تبادار با اشاره به این که ایجاد استخرهای پرورش ماهی و آبزیان، زمینه مناسبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به شمار می رود، ادامه داد: خوشبختانه دانش فنی بالا و پشتوانه مالی قابل توجهی در بخش خصوصی فراهم شده است که می توان با اتکا به آن توسعه شیلات استان فارس را رقم زد.

استاندار فارس توسعه ارتباط و تعامل تولید کنندگان شیلات با متخصصان داخلی و خارجی را خواستار شد و گفت: با هدف ایجاد بازار مصرف مناسب برای آبزیان استان فارس باید برنامه ریزی کارشناسانه ای صورت گیرد و ضرورت دارد متولیان شیلات با کمک متخصصین بازاریابی و بهره گیری از سایر زمینه های بازاریابی، بازار مصرف مناسب و گسترده تر برای پرورش دهندگان آبزیان را فراهم کنند.

تبادار با تاکید بر این که تمام ظرفیت های استان برای ایجاد اشتغال، مورد توجه مدیریت ارشد استان قرار دارد، گفت: اختصاص تسهیلات مناسب به تولید کنندگان شیلات و تلاش برای ایجاد بازارچه های عرضه آبزیان مورد حمایت مدیران استان فارس قرار دارد

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، استاندار
نظرات بینندگان