کد خبر: ۱۱۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
امام جمعه شهرستان بوانات:

روند روبه رشد سرمایه گذاری در بوانات/مسولان قوانین را بومی سازی کنند تا جوامع کوچک اسیب نبینند

امام جمعه شهرستان بوانات گفت: مدیری که در میان مردم حاضر می شود و مشکلات اشتغال را بررسی می کند یک معروف انجام داده و مدیری که قدم برندارد منکر انجام داده است.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور اعضاء، فرماندار بوانات، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد، توجه به امور اشتغال و رفع بیکاری در شهرستان بوانات را یک معروف برشمرد.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود توجه به معروفات مهم در جامعه را کمرنگ کردن منکرات دانست و تصریح کرد: وقتی سخن از امر به معروف و نهی از منکر به میان می آید فوری اذهان به سمت جوانی که لباس ناجور پوشیده باشد و یا حجاب می رود، هر چند اینها هم منکر هستند اما ما معروفات بسیار زیادی داریم که اگر عمل شود و معرفی شوند منکرات خود به خود رنگ می بازند مانند اشتغال و کمک به سرمایه گذاری و رفع اشتغال که یک معروف است و با رشد اشتغال منکر بیکاری که خود زمینه ساز منکرات دیگر نیز می باشد از بین می رود.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوانات بر تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر این واجب در جامعه محقق شود دیگر وواجبات نیز در پی آن محقق خواهند شد و اگر این امر محقق نشود واجبات دیگر نیز محقق نخواهند شد، هر چند به صورت صوری هم دیگر واجبات انجام پذیرد اما در جامعه کمتر تاثیر خواهند داشت.

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود به قوانین دست و پا گیری که گاهی سبب مهاجرت مردم از شهرهای کوچک می شوند اشاره کرد و افزود: برخی از قوانین به جهت حضور مسولان و نمایندگان در پایتخت مصوب می شود اما این قوانین برای شهرهای کوچک جایگاهی ندارند و باید بومی سازی شوند تا مشکلات مردم در این شهرها بیشتر نشود چرا که برخی از این قوانین سبب مهاجرت مردم و حاشیه نشینی آنها در شهرهای بزرگ خواهد شد.

امام جمعه بوانات بیکاری را یکی از عوامل مهم مهاجرت مردم بوانات برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر خشکسالی و بیکاری سبب شده که 9 دهم جمعیت بوانات در شیراز و یزد زندگی می کنند و تنها 1 دهم از جمعیت در شهرستان هستند.

وی افزود: نزدیک به 9 سال است که شهرک صنعتی داریم اما در این مدت استقبال خوبی از این شهرک نشد و با یک طرح بدون برنامه و مطالعه به شهرک تخصصی سنگ تغییر کرد و باز هم بدتر شد اما اکنون با پیگیری فرماندار محترم شهرک به نام شهرک صنعتی بازگردانده شد و مشکلات آن برطرف شد سرمایه گذاران یکی پس از دیگری دارند برای سرمایه گذاری وارد شهرستان می شوند که من به نوبه خودم از ایشان تشکر می کنم.

در پایان جلسه نیز حکم حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بعنوان رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوانات و سرهنگ حسامپور بعنوان دبیر ستاد به ایشان داده شد.



تذکر شما، تشکر ما تعالی اجتماع

مهدوی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در جلسه شورای اداری شهرستان بوانات بر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر انقلاب و نظام تا کنون محکم و استوار ایستاده بر پایه وحدت بوده و وحدت یکی از معروفات مهم در جامعه می باشد که مورد نیاز است.

وی افزود: وجود احزاب و تشکل ها در جوامع و خصوصا در جامعه ما  شاید موجب رشد اجتماعی و فکری شوند اما سبب تفرقه و از بین رفتن وحدت می شوند، اگر در انقلاب پیروز شدیم و اگر در حماسه 9 دی و اغتشاشات اخیر مردم پای کار بودند این وحدت بود که از دل این مردم رشد و نمو کرد.در کل دنیا 200 میلیون شیعه وجود دارد که اگر با هم متحد باشند می توانند دنیا را تغییر دهند.

مهدوی در ادامه  نفاق و دو دستگی را یکی از عوامل مهم عقب ماندگی در جامعه برشمرد و تصریح کرد: من و شما می توانیم با کمی تفکر به این نتیجه می رسم که هر کجا و در هر مساله ای وحدت از بین رفته و نفاق آمده سبب عقب افتادن کارها شده است و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مستقل است و به هیچ حزبی جز حزب الله وابسته نیست و نخواهد بود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس اشتغال را یکی از مهمترین معروفات امروز جامعه برشمرد و گفت: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش و اشتغال و تولید دارد و هر کاری که در جهت اشتغال صورت گیرد یک معروف است و باید همگان دست در دست هم برای این مهم تلاش کنیم و هر کس و هر عاملی که بر روند ایجاد اشتغال در جامعه تاثیر منفی بگذارد و جلو این اشتغال را بگیرد یک منکر است.

وی بروکراسی اداری معطل کننده اشتغال در فارس را یکی از منکرات جلوگیری کننده از اشتغال در این استان دانست و تصریح کرد: اینکه یک سرمایه گذار برای گرفتن یک استعلام باید 1 سال یا بیشتر معطل شود کار پسندیده ای نیست و گویا در استان ما اینچنین است که کار اشتغال روی زمین مانده است.

مهدوی در ادامه سخنان خود به مدیران توصیه کرد که شعار" تذکر شما، تشکر ما و تعالی اجتماع" را بنر یا تابلو نوشته کنند و بر سر درب اتاق های خودشان نصب کنند و از انتقاد و تذکر ناراحت نشوند.

وی افزود: تذکر مردم سبب رشد ما می شود و مدیران نباید از تذکر مردم بترسند و باید در میان مردم باشند و حرف مردم را بشنوند چرا که این مردم ولی نعمتان ما هستند و باید حرف ها و سخنان آنها را بشنویم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در ادامه از حضور اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بوانات در جلسه قدردانی کرد و گفت: بسیار عالی است که مدیران و اعضای ستاد بوانات پای کار هستند و همه حضور دارند و این روند متاسفانه در برخی شهرستانها اینچنین نیست.
در این جلسه محسن پورزارعی فرماندار، حجت الاسلام زارع امام جمعه و روسای ادارات شهرستان بوانات عضو شورای اداری حضور داشتند.

منبع: حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، امام جمعه ، فارس
نظرات بینندگان