کد خبر: ۱۱۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

مردم فریب پیامک های دروغین معامله سکه و اشیاء باستانی را نخورند

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: بازار معامله سکه و اشیاء باستانی و طلا از طریق پیامک های دروغین همچنان داغ است و مردم فریب این کلاهبرداران را نخورند.
به گزارش شیرازه، مصیب امیری با بیان خبر فوق اظهار کرد: متاسفانه افرادی مجهول الهویه از کلاهبرداران حرفه ای، با شماره تماس های مختلف، پیامک های دروغین به مردم ارسال کرده و با معرفی خود به عنوان فردی ساده، بی آلایش و از عشایر چادر نشین، با اغفال از آنها اخاذی می کنند.

امیری ادامه داد: اخیراً یکی از افرادی که مورد کلاهبرداری این سودجویان مجهول الهویه قرار گرفته پیامکی با مضمون « سلام من سید مراد هستم از استان خوزستان مزاحم می شوم ما عشایر چادر نشین هستیم ۱۸۱۲ سکه و دو مجسمه طلا پیدا کردم و استخاره کردم و به ناموس فاطمه زهرا حقیقت می گویم اگر می توانی بفروش نصف شما و نصف ما و ترا به امام حسین چیزی به کسی نگویی اگر می توانی کاری بکنی بهم زنگ بزن منتظرم »دریافت کرده بود.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: متأسفانه این فرد، فریب خورده و با این کلاهبردار ملاقات می کند. اولین بار به او سکه هایی نشان داده می شود که به نظر تاریخی بوده اند و برای جلب اطمینان وی یکی از آن سکه ها را از وسط نصف کرده و به او می دهند که مطمئن شود طلا است اما در ملاقات های بعدی با ترفندهای خاص کلاهبردان در ازای دریافت مبلغی هنگفت، بجای به اصطلاح کیسه های طلا ، کیسه ای حاوی ریگ و شنهای بیابان به او تحویل داده و پس از آن هم ناپدید و شماره تلفن های آن ها در دسترس و قابل پیگیری نبوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: افرادی سودجو از این طریق تعداد زیادی از مردم سایر استان ها را نیز اغفال و به استان خوزستان دعوت و آنها را مورد فریب قرار داده و مبالغی تا ۸۰ میلیون تومان هم از آنها اخاذی کرده اند.

نظرات بینندگان