کد خبر: ۱۱۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهـر در جمع پرستاران:

پرستاری شغلی سخت و طاقت‌فرسا است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر گفت: نقش پرستار در خدمات‌رسانی به بیماران در تعالیم اسلامی به آن اشاره‌شده است و پرستاری یکی از شغل‌های سخت و طاقت‌فرسا است که اگر با عشق و علاقه همراه نباشد بسیار خسته‌کننده خواهد بود.

به گزارش شیرازه،  مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان مُهـر صبح امروز به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهـر با حضور موسوی فرماندار، خلیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولین و پرستاران شهرستان مُهـر برگزار و از پرستاران این شهرستان به‌رسم یادبود لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

سید حسن خلیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهـر در ابتدای این همایش ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت زینب کبری (س) گفت: مراسم روز پرستار در ایران اسلامی هم‌زمان با میلاد حضرت زینب کبری (س) است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در ادامه به موضوع اهمیت روز پرستار اشاره کرد و بیان داشت: نقش پرستار در خدمات‌رسانی به بیماران در تعالیم اسلامی به آن اشاره‌شده است و پرستاری یکی از شغل‌های سخت و طاقت‌فرسا است که اگر با عشق و علاقه همراه نباشد بسیار خسته‌کننده خواهد بود و پرستاری علیرغم مشکلات و محدودیت‌هایی که برای همکاران زن و مردم دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی افزود: امروز ما با استاندارهای جهانی بسیار فاصله‌داریم و ضرورت دارد که دولت‌مردان ما در عرصه سلامت و درمان با پذیرش و جذب نیروهای کادر درمانی در حوزه پرستاری به اهمیت این جایگاه بیشتر قائل شوند و یا با کاهش کار پرستاری و خدمات‌رسانی به بیماران روزبه‌روز موفق‌تر خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در بخش دیگری از این همایش گریزی هم به سالن همایش تازه تأسیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر زد و گفت: این سالن به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم‌اکنون میزبان پرستاران دلسوز این شهرستان هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی هم به وضعیت بیمارستان فاطمه الزهرا (س) شهر مهر زد و گفت: این بیمارستان در سال 63 با راه‌اندازی زایشگاه توسط خیر و همکاری حجت‌الاسلام مُهـری این بیمارستان افتتاح شد و خدمات‌رسانی در آن زمان با پذیرش بیماران زنان و زایمان آغاز شد و این بیمارستان ازنظر ساختمانی، کادر و چارت وسعت یافت و امروز شاهد آن هستیم که این بیمارستان شبانه‌روزی است و خدمات درمانی، اطلاق عمل و جراحی در این بیمارستان انجام می‌شود و امیدواریم با تغییر نگاهی که مجموعه درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مهر در حوزه درمان دارد به‌زودی شاهد افتتاح ساختمان الحاقی این بیمارستان باشیم که با افتتاح این مجموعه، بیمارستان فاطمه الزهرا (س) شهر مهر متحول خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: مجموعه کلینیک تخصصی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهر مهر علیرغم مشکلاتی که در اختصاص متخصصین استان به شبکه بهداشت شهرستان داده‌شده است و بنا بر ضروریت هایی که وجود داشت اختصاص داده نشد که می‌طلبد مجموعه درمان دانشگاه علوم پزشکی نگاه ویژه‌ای به بیمارستان شهرستان مهر داشته باشند.

خلیلی تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز شهرستان مهر تخصص‌های جراحی عمومی، جراحی کلیه و مجاری اداری، چشم، اطفال، داخلی، مغز و اعصاب و طب فیزیکی و در آینده‌ای نزدیک فوق تخصص رشته فوق تخصصی گوارش، کبد و ارتوپدی خواهیم داشت.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام سید ابوالحسن سجادی رئیس هیئت‌امنای شبکه بهداشت شهرستان مُهـر بیان داشت: پرستاری یک شغلی مقدس و بسیار سخت است و بسیار زیبا است که روز پرستار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در ایام ولادت یک زن، یک بانو و یک قهرمان، اسوه تقوی و اسوه صبر که در همه عرصه‌ها نمونه است و در چنین روزی بنام روز پرستار نام‌گذاری شده است.

بانویی که در حادثه بی‌نظیر کربلا و در یک تاریخ بی‌نظیر این‌چنین از خود ایثار، صبر و مقاومت نشان داد و صبر و مقاومت حضرت زینب به حدی زیاد بود که ملائک آسمان به تعجب وا‌داشت.


حجت‌الاسلام سجادی یادآور شد: پرستاری این‌چنین مقدس است و اگر پرستاری بخواهید نگاهی به آینده خود داشته باشید باید به آینده سدر اسلام بنگرد چون حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها اسوه و الگوی زنان عالم و مردان عالم در عرصه‌های جنگ و درگیری بود و کارش مداوای مجروحین و بیمارانی بود که درصحنه جنگ زخمی شده بودند.

رئیس هیئت‌امنای بیمارستان مهر گفت: نمونه بارزی که روز پرستار به نام آن نام‌گذاری شده است حضرت زینب کبری است و یک زن می‌تواند به‌خوبی در عرصه اجتماع حضور یابد و خدمتگزاری برای جامعه همانند یک مرد باشد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در عرصه‌های اجتماعی حضور داشت و به جامعه خویش خدمت می‌کرد و زن می‌تواند در عرصه اجتماعی و عرصه‌های مختلف حضور یابد، اما این عرصه، عرصه دیگری است که سرآمد یک انسان است و مداوای یک انسان مریض در دست پرستار است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما باید همگام با مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدم برداریم و کمک کنیم که بتوانیم بیمارستان را به مرحله‌ای برسانیم که بیمار نیاز به بیمارستان‌های دیگر نداشته باشند.

حجت‌الاسلام سجادی تصریح کرد: ما تمام توان خود را خواهیم گذاشت که مشکلات را یکی پس از دیگری مرتفع سازیم و از متخصصین می‌خواهیم همانند گذشته تلاش، کوشش و جدیت گذشته خود را داشته باشند و امیدواریم بتوانیم دست در دست یکدیگر بگذاریم و بتوانیم مشکلات بیمارستان فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها شهر مهر را رفع کنیم.

شایان‌ذکر است در پایان این همایش به‌رسم یادبود هدایایی از طرف شبکه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی شهرستان مهر به پرستاران اهدا شد.

پایان پیام/

برچسب ها: مهر ، پرستاری ، بهداشت
نظرات بینندگان