کد خبر: ۱۱۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

جشنواره لباس و غذای بومی در نی ریز برگزار شد

به مناسبت هفته ی شورای آموزش و پرورش؛ جشنواره غذای سالم، لباس های بومی محلی و دست ساخته های دانش آموزی در آموشگاه 15 خرداد شهر نی ریز برگزار شد.

به گزارش شیرازه،   به مناسبت هفته ی شورای آموزش و پرورش؛ جشنواره غذای سالم، لباس های بومی محلی و دست ساخته های دانش آموزی با حضور حامد فرغت شهردار، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان آموزش و پرورش در آموشگاه 15 خرداد شهر نی ریز برگزار شد.

حمیدی مدیر آموزشگاه 15خرداد در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: ارتقای سطح آگاهی نسبت به خواص مواد غذاهای سنتی و محلی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و محلی به جای فست‌فودها، تقویت هنر آشپزی، کار انفرادی و ایجاد رقابتی سالم را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

مدیر آموزشگاه در ادامه  افزود: در این جشنواره بیش از 100 نوع غذا و دسر توسط دانش آموزان با همکاری اولیا طبخ و تزیین شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: تشویق خانواده ها به استفاده از غذاهای سنتی و محلی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

حمیدی عنوان داشت: برپایی چنین جشنواره هایی برای دانش آموزان ضمن ایجاد نشاط و سرزندگی باعث کسب تجربه و اعتماد به نفس می‌شود.

در پایان توسط اداره آموزش و پرورش  و کارشناسان شبکه بهداشت، تعدادی از غذاهای برتر و سالم بعنوان نفرات برگزیده اعلام شدند.








منبع: نبض نی ریز


برچسب ها: نی ریز ، بومی محلی ، فارس
نظرات بینندگان