کد خبر: ۱۱۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت فارس مطرح شد؛

افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه‌های بیمه سلامت در فارس/ شعب بیمه سلامت در شهرستان‌های فارس ایجاد شود

طی مراسمی با حضور معاون سازمان بیمه سلامت از رضا ممتحن قدردانی و صابر فرخی‌لاریجانی به عنوان سرپرست بیمه سلامت استان فارس معرفی شد.

افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه‌های بیمه سلامت در فارس/ شعب بیمه سلامت در شهرستان‌های فارس ایجاد شودبه گزارش شیرازه، دکتر رضا ممتحن، مدیرکل سابق بیمه سلامت فارس با اعتقاد به اینکه اکنون این سازمان از نظر سقف بودجه‌ای در وضعیت مناسبی قرار ندارد، گفت: در سال 92 هزینه افراد تحت پوشش بیمه سلامت در فارس 399 میلیارد تومان بود که این هزینه در سال 95 به هزار و 380 میلیارد تومان برای 2 میلیون و 800 هزار نفری که تحت پوشش این بیمه هستند رسید و نشان دهنده رشد بیش از 300 درصدی است.

وی افزود: نمایندگان مجلس اخیرا سه بیماری جدید در لیست تعهدات بیمه ای بیماران خاص قرار داده اند که لازم است ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود و اگر بنا باشد همین طور تعهدات بیمه ای افزایش یابد، روند کاهش هزینه و تحلیل هزینه‌ای که سازمان مد نظر دارد به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

مدیرکل سابق بیمه سلامت فارس ادامه داد: سیاست گذاری خدماتی که در تعهد بیمه، تعرفه های درمانی و افزایش آن در جایی غیر از این سازمان قرار دارد و علاوه بر آن بودجه ای که برای بیمه سلامت تخصیص داده می شود ارتباط مستقیمی با این سازمان ندارد و ما تنها باید مدیریت هزینه‌ها را انجام دهیم بنابراین در شرایطی که مراجع تصمیم گیرنده پراکنده اند کار برای ما سخت خواهد بود.

بیمه سلامت برای ایجاد شعبه در شهرستان‌های فارس همکاری کند

وی ادامه داد: از 31 شهرستان فارس تنها در 17 شهرستان شعبه اداره داریم و در مابقی خدمات از طریق دفاتر پیشخوان انجام می‌شود که از سازمان می خواهیم برای ایجاد شعب جدید در فارس کمک کند.

ممتحن در ادامه خواستار پشتیبانی کامل این سازمان از فارس در حوزه پزشک خانواده و برگزاری یکی از جلسات کلان آن در این استان شد.

به گفته وی هزار و 200 پزشک خانواده در فارس وجود دارند که به نحوی حقوق بگیر سازمان بیمه سلامت هستند و اگر روند پرداختی این سازمان مناسب نباشد، جدا از این که خدمات خوبی به مردم ارائه نمی‌شود، نتایج ارزبابی‌ها نیز مناسب نخواهد بود.

سرپرست جدید بیمه سلامت فارس نیز گفت: کارکنان محور و سرمایه اصلی این سازمان هستند و قصد داریم افزایش رضایتمندی آن ها، مردم و تعامل با سایر دستگاه‌های این استان را در دستور کار قرار دهیم.

صابر فرخی لاریجانی با تصریح اینکه اکنون برنامه خاصی برای اعلام در جلسه معارفه ندارم، افزود: با توجه به اشراف کارکنان به وضعیت اداره بیمه سلامت فارس می‌خواهم با کمک آن ها برای این اداره برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم به نتایج بهتری دست یابیم.

وی ادامه داد: برای بقای بیمه سلامت و موفقیت بیشتر و کنترل هزینه های آن همچنین قصد داریم روی مسائل فنی، کارشناسی و نظارت توجه بیشتری داشته باشیم.

در این مراسم دکتر رضا ممتحن، مدیرکل سابق بیمه سلامت فارس تودیع و دکتر صابر فرخی‌لاریجانی به عنوان سرپرست بیمه سلامت فارس معرفی شد.

ممتحن به عنوان مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. فرخی پیش از این رئیس شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ در فارس بوده است.

این مراسم با حضور دکتر سید مرتضی ادیانی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد. ادیانی نیز نیمه دی‌ماه به این سمت منصوب شده و پیش از این به عنوان مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران فعالیت داشته است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان