کد خبر: ۱۱۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
معاون سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگو با شیرازه:

کسانی که توان مالی ندارند رایگان بیمه می‌شوند/ پیش‌بینی بدهی 10 هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت تا پایان سال

ادیانی گفت: بیمه سلامت مانند یارانه است و برای کسانی رایگان خواهد بود که براساس ارزیابی‌ها توان پرداخت هزینه‌های درمان را نداشته باشند.

کسانی که توان مالی ندارند رایگان بیمه می‌شوند/ پیش‌بینی بدهی 10 هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت تا پایان سالبه گزارش شیرازه، طی مراسمی با حضور دکتر سید مرتضی ادیانی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر رضا ممتحن، مدیرکل سابق بیمه سلامت فارس تودیع و دکتر صابر فرخی‌لاریجانی به عنوان سرپرست بیمه سلامت فارس معرفی شد.

در این مراسم معاون خدمات بیمه سلامت کشور با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات ممتحن مدیرکل سابق بیمه سلامت در فارس گفت: از سرپرست جدید می خواهم در تحقق اهداف سازمان و برنامه‌های راهبردی و قوانین فرادستی تلاش کند.

ادیانی ادامه داد: ما مکلف هستیم بر اساس بودجه داده شده به سازمان برنامه ریزی و منابع را مدیریت کنیم هرچند این کار سخت است و از سرپرست جدید فارس نیز می خواهم در چارچوب اعدادی که داده می شود هزینه کند.

وی با اشاره به این که بهبود مستمر و رضایت مشتری رمز موفقیت هر سازمانی است، گفت: این شعارها محور حرکت تمام ادارات بیمه سلامت در کشور بوده و فارس یکی از استان هایی محسوب می‌شود که در این حوزه عملکرد خوبی داشته است.

ادیانی ادامه داد: اگر پزشک خانواده در یک زمان محدود بخواهد فعالیت کند و در خارج از آن افراد ویزیت و تعرفه های آزاد پرداخت کنند دیگر نمی توان نام آن را پزشک خانواده گذاشت.

افرادی که توان مالی ندارند رایگان بیمه می‎‌شوند

ادیانی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شیرازه در پاسخ به سوالی درخصوص دریافت هزینه‌ 250 هزار تومانی بابت پوشش بیمه‌ سلامت از افراد، گفت: بیمه سلامت مانند یارانه است بنابراین برای کسانی رایگان خواهد بود که براساس ارزیابی‌ها توان پرداخت هزینه‌های درمان را نداشته باشند.

ادياني با بيان اينكه خانوارها با مراجعه به دفاتر پيشخوان دولتي و یا ادارات کل مي‌توانند در اين ارزيابي شركت كنند، گفت: اگر شخصی براساس ارزیابی‌های کارشناسان تشخیص داده شود که توان پرداخت هزینه بیمه سلامت را ندارد به طور رایگان بیمه می شود. همچنین پوشش بیمه‌ سلامت براي روستائيان و افراد تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد رايگان است .

معاون خدمات بيمه سلامت سازمان بيمه ايران با بيان اينكه اين طرح در اولین سال رایگان بود، گفت: یکی از دلایل بدهی‌های معوق بیمه‌ سلامت، اجرای این طرح بوده است.

ادیانی همچنین در پاسخ به اینکه چرا بیمه کردن تمام افراد تحت تکفل اجباری است، گفت: باید افراد سالم و بیمار و پیر و جوان همه در کنار هم حق بیمه را پرداخت کنند تا بتوان هزینه‌های درمانی افراد بیمار را پرداخت کرد!

به شرط تامین منابع مالی خدمات جدید اضافه می‌شود

وی با اشاره به مصوبه مجلس درخصوص تحت پوشش بیمه قراردادن چند بیماری خاص گفت: اگر بنا به اضافه شدن خدمات و پوشش بیمه‌ای باشد، باید حتما منابع مالی مورد نیاز هم پیش‌بینی و تامین شود بنابراین پوشش بیمه‌ای برای بیماران مبتلا به بیماری‌های پروانه‌ای، اوتیسم، ام‌اس و نازایی، مشروط به تامین منابع مالی انجام خواهد شد چراکه اگر منابع تامین نشود با افزایش تعداد بیماران و ثابت ماندن منابع مجبور به کاهش کمک هزینه‌های درمانی خواهیم شد.

بدهی 10 هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت

ادیانی با پیش‌بینی اینکه تا پایان امسال حجم بدهی‌های بیمه‌ سلامت در کشور به 10 هزار میلیارد تومان برسد، گفت: اولویت کاری ما برای سال آینده مدیریت هزینه‌هاست؛ نیاز داریم که در هزینه ها دخالت کنیم و به اندازه جیبمان خرج کنیم، یکی از دلایل بدهی زیاد بیمه سلامت این بود که ما به جیبمان نگاه نکردیم و هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه بدهی‌های سال گذشته بیمه سلامت تسویه شده است، گفت: با توجه به ارسال اسناد بیمارستان‌ها و ارزیابی آن‌ها در اداره بیمه سلامت به طور معمول پرداخت‌های بیمه به بیمارستان‌ها سه ماه عقب‌تر است و زمانی که پول کم باشد میزان بدهی‌ها بیشتر می‌شود که احتمالا بتوانیم طلب بیمارستان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه امسال را تسویه کنیم.

تاکید بر اجرای طرح پزشک خانواده

معاون خدمات سازمان بيمه سلامت ایران با اشاره به تشکیل جلسات هفتگی ستاد کشوری پزشک خانواده گفت: باید به سمت اجرای نظام ارجاع حرکت کنیم و راه نجات اجرای طرح پزشک خانواده است چراکه درمان بیمار به وسیله یک نفر هدایت شده و بیمار برای یک بیماری همزمان به چند متخصص مراجعه نمی‌کند و هزینه‌هایی که ممکن است هم‌پوشانی داشته باشد کاهش می‌یابد.

بنابراین گزارش ممتحن به عنوان مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. فرخی پیش از این رئیس شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ در فارس بوده است.

ادیانی نیز نیمه دی‌ماه به این سمت منصوب شده و پیش از این به عنوان مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران فعالیت داشته است.

تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان فارس دو میلیون و 800 هزار نفر است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان