کد خبر: ۱۱۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
نامه تشکل آرمان دانشگاه شیراز به سرپرست جدید این دانشگاه:

برخی از مسؤولین و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را پایگاهی برای عناصر سیاسی می‌خواهند

تشکل آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به سرپرست جدید این دانشگاه با اشاره به اینکه برخی از مسؤولین و تشکل‌های دانشجویی، دانشگاه را پایگاهی برای حضور جریان‌ها٬ گروه‌ها و عناصر سیاسی می‌خواهند، تأکید کرد: شایسته‌ترین پاسخ را می‌توان مدیریت صحیح و قابل دفاع دانست.
به گزارش شیرازه، تشکل آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به سرپرست جدید این دانشگاه نوشت: متأسفانه برخی از گروه‌ها ذیل منافع سیاسی و حزبی خود بدون در نظر گرفتن ارزش‌های علمی، حسن سابقه در بین نخبگان و فرهیختگان، صداقت در گفتار و استقلال و منطق در تصمیم‌گیری مسؤولین سعی در تخریب اشخاص دارند، اما شایسته‌ترین پاسخ را می‌توان مدیریت صحیح و قابل دفاع دانست

متن نامه بدین شرح است:

«محیط علمی کشور را از حاشیه‌سازی‌ها برکنار نگه‌دارید. اشتباه نشود؛ من نمی‌گویم در دانشگاه‌ها سیاست نباشد -شاید خیلی‌ها یادشان است که من سال‌ها پیش در همین جلسه‌ ماه رمضان در حضور اساتید، تعبیر تندی کردم نسبت به آن‌کسانی که می‌خواستند دست‌ و پای سیاست را از دانشگاه‌ها و میان دانشجوها جمع کنند که مایه‌ گله‌ خیلی‌ها شد، نه بنده معتقدم محیط دانشگاه، محیط فهم سیاسی، تحلیل سیاسی، دانش سیاسی، آگاهی سیاسی است؛ این را من مانع نیستم؛ نه [بلکه میگویم‌] سیاست‌بازی نشود، سیاسی‌کاری نشود، حاشیه‌سازی نشود. این حاشیه‌سازی‌ها به کار اصلی که عبارت است از کار علم و پیشرفت علم با همه‌ خصوصیّاتی که این مسئله دارد، لطمه می‌زند.»

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها

سرپرست محترم دانشگاه شیراز

جناب آقای دکتر نادگران

با سلام و احترام؛

پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به جامعه‌ی علمی و تلاش در مسیر رشد و تعالی میهن در دانشگاه شیراز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و منطقه یک فرصت عالی است که اگر به معنای حقیقی کلمه، موازین اسلامیِ مدیریت موردتوجه قرار گیرد، بدون تردید در همه حرکت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه تأثیر می‌گذارد و در همه‌ی بخش‌ها ساماندهی شکل می‌گیرد.

به‌واقع مطلع هستید آنچه پویایی و حس اثرگذاری را در دانشجو زنده نگاه می‌دارد کنش و دانش سیاسی است و فقدان آزادی بیان و عمل سیاسی چه ضربات مهلک و زیان باری را برای کشور و جامعه در پی خواهد داشت، لیک باید توجه داشت سیاست زدگی و سیاسی‌کاری دانشگاه کاملاً با موضوع فوق در تضاد است. متأسفانه برخی از مسؤولین و تشکل‌های دانشجویی، دانشگاه را پایگاهی برای حضور جریان‌ها٬ گروه‌ها و عناصر سیاسی می‌خواهند و این امر ضربات جبران‌ناپذیری به دانشگاه و بدنه‌ی آن وارد می‌کند.

آنچه انتظار می‌رود تلاش در جهت تقویت فضای علمی دانشگاه، ایجاد بستر و فضای مناسب جهت بالندگی فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و صنفی و نیز بسترسازی در جهت ارتباط مستمر مسؤولین با دانشجویان است که تحقق این مهم ضمن فراهم آوردن زمینه دستیابی دانشجویان به دریچه‌های علم، معرفت و پیشرفت، رشد پژوهشی و به طبع آن رشد علمی را در پی خواهد داشت که این موضوع همان نیل به تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است.

پیوند بین دانشگاه و جامعه و پیاده‌سازی دانش به‌دست‌آمده در جهت رفع نیازهای جامعه ذیل ارزش‌های انقلاب اسلامی از دیگر نکاتی است که توجه و عمل‌گرایی در آن حائز اهمیت بسیار زیادی است.

متأسفانه برخی از گروه‌ها ذیل منافع سیاسی و حزبی خود بدون در نظر گرفتن ارزش‌های علمی، حسن سابقه در بین نخبگان و فرهیختگان، صداقت در گفتار و استقلال و منطق در تصمیم‌گیری مسئولین سعی در تخریب اشخاص دارند، اما شایسته‌ترین پاسخ را می‌توان مدیریت صحیح و قابل دفاع دانست.

مجمع دانشجویی آرمان ضمن تبریک به جنابعالی بابت یافتن توفیق خدمت در این مسئولیت حساس، آمادگی خود در جهت یاری حضرت‌عالی و سایر مسئولین دانشگاه را اعلام می‌کنیم و نیز خدمت ذیل گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از اصلی‌ترین رموز موفقیت حضرت‌عالی در این سمت می‌دانیم.

به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی

انتهای پیام/

نظرات بینندگان