کد خبر: ۱۱۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
انتقاد شدید رئیس شورای شهر لار از مسئولان استانی؛

اگر زلزله ای در لار رخ دهد،دولت باید یک هفته عزای عمومی اعلام کند

روز گذشته در همایش مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای فارس در شیراز باحضور استاندار فارس برگزار شد که در این نشست رئیس شورای شهر لار انتقاد های شدید را نسبت به مسئولان استانی داشت.

به گزارش شیرازه روز گذشته در همایش مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای فارس در شیراز باحضور استاندار فارس برگزار شد که در این نشست رئیس شورای شهر لار انتقاد های شدید را نسبت به مسئولان استانی داشت.

در ابتدای جلسه چندتن از شهرداران و روسای شوراهای شهر به نمایندگی از جمع نکاتی را به عنوان مطالبات شهرداری ها و شورا ها مطرح کردند.عبدالله محبی رئیس شورای اسلامی شهر لار نیز در این نشست انتقاد های شدید را نسبت به مسئولان استانی داشته است.

رئیس شورای شهر لار نیز در این همایش از اینکه شهرداری ها مجبورند هزینه هایی انجام دهند که در حیطه وظایف شهرداری نیست، گلایه داشت.وی با اشاره به رودخانه های اطراف لار گفت: شهرداری هرچه داشت برای رفع خطر از جان مردان اطراف رودخانه‌ها صرف کرد انتظار می رود متولیان این هزینه ها که به حدود ده میلیارد رسیده به شهرداری بازگردانند یا حداقل در این هزینه ها سهیم شوند تا بارش تنها به دوش شهرداری نباشد.

بافت فرسوده لار در خطر است

این عضو شورا به عنوان نماینده مردم وضعیت بافت فرسوده در شهرستان ها  به خصوص شهر لار را بسیار افتضاح و خطرناک ارزیابی کرد و گفت: اگر زلزله ای در حد ۵ ریشتر رخ دهد دولت یک هفته بخاطر لار عزای عمومی اعلام می کند. انتظار داریم مسئولان امر  قبل از بحران به این هشدارها عکس العمل نشان دهند.

صدا و سیما فقط صدا و سیمای شیراز است به مشکلات شهرستان ها کاری ندارد

وی با انتقاد از مرکز گرایی صدا و سیما گفت: متاسفانه صدا و سیما هم نداریم که وضعیت خطرناک بافت فرسوده لار وشهرهای اطراف را به تصویر بکشد. صدا و سیما فقط صدا و سیمای شیراز است و به مشکلات  شهرستانها کاری ندارد.

وی به ضعف ایمنی در ساخت و سازها هم اشاره داشت و گفت: در حال حاضر در لار  و شهرهای اطراف ساختمان های بلند بدون رعایت نکات ایمنی ساخته می شوند که چندین حادثه مانند پلاسکو در دل خود دارد. نباید بعد از بحران دنبال مقصر بگردیم، جان مردم مهم تر است از همین الان می توان جلوی این تخلفات را گرفت.

رییس شورای شهر لار میراث فرهنگی هر شهرستان را گرانبها و شناسنامه تاریخی شهر دانست و گفت: شناسنامه لار در سایه بی مهری ها و بی توجهی ها در حال باطل شدن است.ما رسیدگی جدی به میراث فرهنگی لازم داریم بازار قیصریه لار از بازار وکیل شیراز قدمت بیشتری دارد اما متاسفانه سالهاست به وضعیت آن رسیدگی نشده است.


برچسب ها: لارستان ، فارس ، شورا
نظرات بینندگان