کد خبر: ۱۱۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز:

حضور زنان آتش نشان شهرداری شیراز در عملیات های آتش نشانی

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز از حضور زنان آتش نشان شهرداری شیراز در عملیات های آتش نشانی خبر داد.
حضور زنان آتش نشان شهرداری شیراز در عملیات های آتش نشانی
به گزارش شیرازه، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با اشاره به لزوم حفظ کرامت بانوی حادثه دیده، گفت: نیاز به حضور بانوان آتش نشان در هنگام وقوع حوادث برای دادن روحیه و ارتباط مؤثر با بانوی حادثه دیده ضروری است به همین علت در اکثر از حوادث به حضور زنان آتش نشان نیاز داریم.

لیلا دودمان اظهار داشت: حضور بانوان آتش نشان در جامعه یک نیاز است؛ تاکنون بانوان  آتش نشان در بخش آموزش و امور اداری فعالیت می کردند و در عملیات های آتش نشانی حضور نداشتند.

وی با اشاره به درخواست بانوان آتش نشان برای حضور در عملیات های آتش نشانی، افزود: با پیگیری های کارگروه بانوان شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز این موضوع محقق شد؛ از این پس بانوان آتش نشان شهرداری شیراز در عملیات ها حضور خواهند داشت و یکی از ایستگاه های آتش نشانی در سه شیفت کاری به بانوان اختصاص می یابد.

دودمان خاطرنشان کرد: لازم است زنان آتش نشان همانند مردان از سطح بالای آموزش و مهارت برخوردار باشد تا در هنگام وقوع حوادث بتوانند با امدادرسانی سریع و مناسب موجب کاهش میزان آسیب های جانی و مالی شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز اساس کار آتش‌نشانان را عشق به زندگی و محبت به مردم دانست و بیان کرد: بانوان به جهت نوع روحیات خود می توانند در این زمینه حتی موفق تر از مردان نیز عمل کنند و تجربه اکثر کشورها نیز موید این موضوع است.
نظرات بینندگان