کد خبر: ۱۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
معاون شهردار شیراز:

بهبود بلوار خلیج فارس در اولویت است/ ورودی شرقی شیراز متحول می شود

معاون شهردار شیراز به ساماندهی ورودی های شهر اشاره کرد و افزود: در طرح بلندمدت با نگاه کارشناسی و همه جانبه، بهبود وضعیت بلوار خلیج فارس را در اولویت برنامه ها خواهیم داشت.
به گزارش شیرازه، مهندس حسین آرگیو در جلسه ای پیرامون ورودی شرقی شیراز، با بیان اینکه برای این محور حدفاصل میدان ولی عصر(عج) تا پلیس راه برنامه داریم، گفت: تمام کارها را طبق برنامه و طرحی که آماده می کنیم پیش خواهیم برد.

وی کاربری های اطراف بلوار مدرس و بزرگراه خلیج فارس را متفاوت اعلام کرد و افزود: رفع و حذف زوائد دیداری و یکسان سازی تابلوها، مناسب سازی آسفالت، خط کشی معبر و ... را بر اساس طراحی در بلوار مدرس و دو طرح کوتاه مدت و درازمدت برای بزرگراه خلیج فارس مدنظر قرار خواهیم داد.

مهندس آرگیو با اشاره به بزرگراه خلیج فارس و معضلات مختلف بوجود آمده در آن، که در اثر سالها رها شدن بوده است گفت: در یک طرح کوتاه مدت و یک طرح دراز مدت تلاش می کنیم چهره ی مناسبی به این محور ببخشیم و آن را باز زنده سازی کنیم.

آرگیو گفت: در آستانه ی نوروز برنامه ریزی ما ترمیم آسفالت محور، بهبود فضای سبز، پاکسازی حریم این محور و ساماندهی مشاغل خواهد بود.

وی به برنامه ی بلندمدت این معاونت بر اساس تاکید شهردار محترم شیراز برای ساماندهی ورودی های شهر بویژه این ورودی اشاره کرد و افزود: در طرح بلندمدت با نگاه کارشناسی و همه جانبه، بهبود وضعیت این بزرگراه را در اولویت برنامه ها خواهیم داشت.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه شهروندان و مسافران شاهد تغییرات اساسی در این مسیر خواهند بود افزود: در این راه نیازمند همکاری شهروندان و برخی نهادها در بحث تملک املاک و جابجایی تاسیسات هستیم که امید دارم این همکاری را از ما دریغ نکنند.

وی گفت: امیدواریم با همکاری فرماندهی محترم انتظامی فارس و مدیرکل محترم راه و شهرسازی، بتوان پلیس راه معروف به "پل فسا" را به دو محور سروستان و کوار-جهرم منتقل کرد.

او ادامه داد: با این انتقال هم موقعیت استراتژیک این پلیس راه که با ساخت برخی مسیرهای جدید کمرنگ شده، احیا می شود و هم می توان برای برای بهسازی و زیباسازی ورودی شیراز برنامه ریزی کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین به بوی نامطبوع که حاصل رها سازی فاضلاب به رودخانه ی سلطان آباد است اشاره کرد و افزود: تاکید استاندار محترم فارس بهره برداری از تصفیه خانه ی شماره2 کلان شهر شیراز است که ما نیز خواستار تسریع در اجرا و بهره برداری از این پروژه ی تاثیر گذار هستیم.

وی با تاکید بر همکاری با دستگاه های متولی در موارد اعلام شده از سوی شهرداری شیراز، تصریح کرد: برای ما بازسازی اساسی بزرگراه خلیج فارس و ساماندهی میدان ا... و بلوار تشریفاتی مدرس و میدان ولی عصر(عج) که امروز شاهد شرایط خوبی در آن نیستیم دارای اهمیت ویژه ای است.

گفتنی است، این جلسه با حضور شهرداران مناطق 2، 5 و 7 و نمایندگاه معاونت خدمات شهری، شهرسازی و معماری و سازمان سیما منظر و فضای سبز برگزار شد.
نظرات بینندگان