کد خبر: ۱۱۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

واکنش تشکل های دانشجویی به حکم چهار جوان عدالتخواه شیرازی

شفاف سازی در پرونده حکم چهار جوان عدالتخواه شیرازی مطالبه اکثر منتقدین حکم دادگاه بود.
واکنش تشکل های دانشجویی به حکم چهار جوان عدالتخواه شیرازی
به گزارش شیرازه، حدود دو هفته پیش دادگاه چهار جوان عدالتخواه شیرازی را به جرم تشویش اذهان عمومی به سه ماه حبس تعزیری ( دو سال معلق) و 5 سال ممنوعیت فعالیت سیاسی محکوم شده اند.

ظاهر امر آنگونه است که چهار جوان عدالتخواه شیرازی پس از طرح پرسشی از امام جمعه شیراز مبنی بر شفاف سازی در هزینه تبلیغات صورت گرفته در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با شکایت دفتر امام جمعه روبرو می شوند. بعد از رسانه ای شدن این موضوع دفتر امام جمعه طی نامه ای مجدد به ریاست دادگاه از شکایت شان صرف نظر می کند اما مدعی العموم به عنوان شاکی، پرونده را همچنان در جریان نگه می دارد.

این حکم واکنش های زیادی را در بین کاربران شبکه های اجتماعی، فعالین سیاسی و رسانه ای به همراه داشت.

 شفاف سازی در پرونده حکم این چهار جوان عدالتخواه شیرازی مطالبه اکثر منتقدین حکم دادگاه بود.

تشکل های دانشجویی نیز هر کدام بنا بر اقتضائات و سیاست های خود واکنش های متفاوتی به این حکم نشان دادند.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس در بخشی از بیانیه خود با اشاره به اینکه دراین‌باره شبهاتی هست که بایسته است توسط مسوؤلین دادگستری و در پاسخ به مطالبه گری بسیج دانشجویی پاسخ داده شود اعلام کرد: «شایسته است تا مقامات عالی قضایی علیرغم تصمیمات اخذشده تاکنون با دقت و وسعت نظر بیشتری به مسئله بنگرند و فضاسازی‌های شکل‌گرفته را با دیده رأفت اسلامی در تجدیدنظرخواهی حکم صادره ملحوظ بدارند. 

این نکته بسیار  دارای اهمیت است که  توجه به قانون و رعایت اولویت‌های امروز انقلاب اسلامی ما را در راستای تحقق جامعه اسلامی و نیل به تمدن سازی رهنمون می‌دارد و لازم است تا با مداقه بیشتری با مسائل مواجهه نمود. ما در جامعه‌ای توفیق حیات داریم که آرمان‌ها و ایدئولوژی دینی ما بر مبنای الگوسازی و سرآمد بودن در تمام ابعاد است؛ ما پرورش‌یافته مکتب رسول بزرگی هستیم که پاسخ هتاک زباله پراکن را با عیادت از او در هنگام بیماری می‌دهد؛ به‌جای شعار، کمی عامل بودن بد نیست؛ درست است که برخی  اصول نقد را ندانسته، گاهی مسیر را به‌ اشتباه رفته‌اند اما برخورد قهری و سلبی به‌دوراز گفتمان آزاداندیشی و انقلابی است. باشد که مسوؤلین از پاسخگویی مکدر نشوند و سعه‌صدر پیشه نمایند و منتقدین از توجه به اولویت‌ها و رعایت حق در گفتار.

تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز ضمن انتقاد از نحوه برخورد با این چهار جوان مطالبه گر نوشت: ما چنین برخورد هایی را موجب تقویت و رشد مفسدان و توسعه مشکلات کشور میدانیم.

نظرات بینندگان