کد خبر: ۱۱۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

یادداشتی از یک فراشبندی بی سواد و بی شناسنامه

مرسوم است که شعار سال برای سرلوحه قرار دادن مسئولین و اینکه فراموش نکنند راه علاج مشکلات مردم چیست، در سربرگ مکاتبات اداری درج می شود.

به گزارش شیرازه، یکی از مخاطبان این سایت با ارسال متنی مبنی بر تغییر شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در نامه فرمانداری فراشبند نوشت:

اگر اخبار شهرستان فراشبند را به روز دنبال می کنید، شاید مطلعید که فرمانداری فراشبند در اقدامی تامل بر انگیز شعار سال 96 (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) را که از سوی مقام معظم رهبری عنوان می شود را در سربرگ مکاتبات خود ویرایش نموده است.

مرسوم است که شعار سال برای سرلوحه قرار دادن مسئولین و اینکه فراموش نکنند راه علاج مشکلات مردم چیست، در سربرگ مکاتبات اداری درج می شود.

فرمانداری فراشبند در حرکتی خود جوش اقدام به ویرایش نمودن شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، به شعار " تدبیر و امید برای تولید و اشتغال" نموده است.

کلید واژه تدبیر و امید از شعار انتخاباتی آقای روحانی بود. البته شاید دولت مردان ندانند که راس تدبیر مناسب و امید به مردم خود مجموعه اجرایی است اما خالی از لطف نخواهد بود که مسئولین محترم فرمانداری فراشبند، دلیل اینکار خود را به مردم محترم که منتظر وعده های انتخاباتی دولت تدبیر و امید اند توضیح دهد. اما براستی جایگاه اقتصاد مقاومتی در میان تدبیر های پر امید دولتیان محترم کجاست؟

پر واضح است که این اقدام شاذ فرمانداری فراشبند نشان از آن حقیقت دارد که، مجموعه اجرایی شهرستان که خود زنجیره ای از کل می باشد، عزم جدی ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد.

اقتصاد مقاومتی آمده که تدبیر های  لیبرالی و امید های پوپولیستی را از مسیر اقتصاد پاک کند، تا شاید اولین دغدغه مردم  که حقا مشکلات معیشتی است را چاره ای کند.

مسئولین محترم باید بدانند که با تغییر دادن یک شعار، مشکلات اقتصادی و اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و جویای کار حل نخواهد شد.

اقتصاد مقاومتی آمده است تا با تکیه بر همین جوانان چرخه اشتغال و اقتصاد را بچراخند. البته اگر سیستم اجرایی کشور تدبیر نماید تا واردات بی رویه کالا های اساسی که مشابه داخلی دارنددمتوقف شود، بهترین امید، و نوید پیمودن گامی مثمر در مسیر رونق تولید و اشتغال خواهد بود.

اقتصاد مقاومتی یعنی حمایت از کار وسرمایه ایرانی، یعنی مدیریت منابع ارزی، یعنی  مدیریت مصرف یعنی استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی. البته این شعار محصور در سربرگ نامه های ادارات مانده بود،که اکنون به همت مسئولین فراشبند ازسربرگ مکاتبات هم حذف شده است..

بواقع اگر درک صحیحی از اقتصاد با چاشنی مشکلات مردم داشته باشیم، خواهیم دانست که بهترین "تدبیر و امید برای تولید و اشتغال" چیزی جز اقتصاد مقاومتی نخواهد بود.

"از طرف یک بی سواد بی شناسنامه"

منبع:  نخل بیدار

انتهای پیام/





برچسب ها: فراشبند ، فارس ، بی سواد
نظرات بینندگان