کد خبر: ۱۱۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهـر خبر داد:

166 میلیارد تسهیلات روستایی و فراگیر ملی برای شهرستان مُهـر اختصاص یافت

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهـر گفت: در راستای طرح‌های دولت تدبیر و امید جهت حمایت از اشتغال پایدار دو بسته حمایتی به نام‌های فراگیر ملی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی به‌صورت ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در کشور آغازشده است.

به گزارش شیرازه، سید علی‌اکبر علوی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان مُهـر در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان داشت: در راستای طرح‌های دولت تدبیر و امید جهت حمایت از اشتغال پایدار دو بسته حمایتی به نام‌های فراگیر ملی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی به‌صورت ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در کشور آغازشده که با توجه به نرخ بیکاری و جمعیت شهرستان مُهـر مبلغ ۱۶۶ میلیارد ریال به شهرستان مُهـر اختصاص داده‌شده است.

رئیس اداره کار شهرستان مُهـر افزود: تاکنون نزدیک به ۴۳ طرح در کمیته‌های فنی شهرستان مُهـر به تصویب رسیده است و از متقاضیان می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر اطلاعات خود را در سامانه کارا به نشانی Kara.mcls.gov.ir ثبت نمایند.


این مسئول در ادامه بیان داشت: طرح‌های پذیرش‌شده عمدتاً در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و صنایع‌دستی، گردشگری سلامت و حمل‌ونقل است.

علوی تصریح کرد: با توجه به رسته‌های استانی اعلام‌شده از سوی وزارتخانه و کارگروه ملی پذیرش طرح‌های خارج از رسته امکان‌پذیر نیست.

رئیس اداره کار شهرستان مُهـر در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: با توجه به فرصت کمی که وجود دارد متقاضیان باید هر چه سریع‌تر طرح توجیهی و مجوزهای لازم خود را کسب نمایند.

این مسئول ادامه داد: سازوکار طوری طراحی‌شده است که تسهیلات اعطایی فقط در مسیر اشتغال‌زایی پایدار هزینه شود، و اولویت بررسی و پرداخت تسهیلات با طرح‌هایی است که زودتر ارائه شود و مدارک لازم را تهیه کنند.

سید علی‌اکبر علوی خاطرنشان ساخت: تعاونی‌ها در اولویت پرداخت قرار دارند و شهروندان باید مدارک موردنیاز جهت ثبت‌نام وام اشتغال روستایی و فراگیر ملی در سامانه کارا به ثبت برسانند و مدارک موردنیاز شهروندان شامل: تصویر کارت ملی، تصویر شناسنامه، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت، تصویر مدرک تحت حمایت (درصورتی‌که متقاضی تحت حمایت ارگان خاصی مانند بهزیستی یا کمیته امداد باشد)، آدرس محل سکونت (همراه با تصویر فیش برق یا هر مدرک دیگر دال بر سکونت)، سایر مدارک (شامل مدرک تحصیلی و مدارک دوره‌های فنی و حرفه‌ای در صورت وجود).

رئیس اداره کار و تعاون شهرستان مُهـر در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: برای تسهیلات روستایی تعیین بانک عامل از میان بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک، توسعه تعاون، صندوق‌های کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی (انتخاب بانک عامل و شعبه موردنظر با اختیار و نظر متقاضی انجام می‌شود) و بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات، سپه، رفاه، تجارت و ملت است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: تصویر مجوز طرح این بند اجباری نیست و فقط در صورت کسب مجوز طرح از نهادهای مربوطه به پذیرفته شدن درخواست کمک می‌نماید.

سید علی‌اکبر علوی در ادامه صحبت‌های خود گفت: مشخص شدن سهمیه متقاضی (میزان آورده) در بخش‌های زمین، تأسیسات، ماشین‌آلات، ساختمان‌سازی و درنهایت ارائه طرح توجیهی مرتبط بر اساس فرمت ارائه‌شده در سامانه کارا خواهد بود.

علوی تصریح کرد: تسهیلات برای شهروندان از 20 میلیون‌تا 2 میلیارد تومان بر اساس طرح توجیهی با نرخ سود 4% و 6% خواهد بود.

سید علی‌اکبر علوی رئیس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان مُهـر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: متقاضیان جهت اطلاعات بیشتر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهـر مراجعه نمایند.

منبع: عصر مُهـر


برچسب ها: مهر ، تعاون ، کار
نظرات بینندگان